محمود وفایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این پس ورود به این بیابان شگفت انگیز، باید با رعایت قوانین و ضوابط تعیین شده و همچنین با هماهنگی پایگاه مرکزی جهانی لوت انجام گیرد.
وی تصریح کرد: شهداد در بحث گردشگری از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و در حال حاضر به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری مطرح است و با توجه به ورود بیشمار گردشگران خارجی و داخلی به منطقه شهداد و کلوتها سامان دهی لوت ضروری به نظر می رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و پیگیری های به عمل آمده تاکنون با گروههای غیر مجاز که وارد لوت و کلوت های شهداد شده و یا قصد سفر به این منطقه را داشته اند، برخورد شده است.
وی گفت: در این راستا نشست هایی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان با مراجع قضائی،انتظامی و امنیتی در کرمان و شهداد، پیرامون سامان بخشیدن به مسائل حوزه لوت و کلوت ها و جلوگیری از تورهای غیر مجاز برگزار شده و مقرر گردید با افرادی که فاقد کارت راهنمای تور هستند و همچنین گروه هایی که بدون هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم،تورگردانی می کنند برابر قانون برخورد شود.
وفایی اظهار کرد: طی دو هفته اخیر از ورود ۱۰ تور اینترنتی و غیر مجاز که قصد ورود به منطقه شهداد و لوت را داشته اند با دستور مراجع قضائی جلوگیری شده و با آنها برخورد قانونی صورت گرفته است.
بخشی از بیابان لوت در سال گذشته به عنوان اولین جاذبه طبیعی ایران به ثبت جهانی رسیده است که قسمت عمده آن در استان کرمان قرار دارد.
بخش شهداد در 90 کیلومتری کرمان قرار دارد که دروازه ورود به بیابان لوت است و محوطه های باستانی، کلوت های شهداد و طبیعت بکر و پوشش منحصر بفرد گیاهی به عنوان یکی از جاذبه های منطقه به شمار می رود.
خبرنگار:داود رجبی بهجت**انتشار: بهنام احمدی*
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.