امیرحسام قزلباش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت هزار و 221 فقره پرونده بدهی کشاورزان جنوب کرمان از 18 شعبه بانک کشاورزی این منطقه است.
معاون اعتبارات بانک کشاورزی جنوب استان کرمان ادامه داد: شهرستان جیرفت با 32 درصد از این پرونده ها دارای بیشترین حجم بخشودگی است.
وی خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی جنوب کرمان در راستای ابلاغ دستوالعمل مذکور مبنی بر بخشودگی سود و جرایم بدهی های بدهکاران این بانک تا مبلغ 100 میلیون تومان را در صورت تسویه اصل تسهیلات توسط مشتریان، سود و جرایم متعلقه را مورد بخشودگی قرار داده است.
قزلباش ادامه داد: از بدهکاران بانک کشاورزی تقاضامی شود به دلیل محدودیت اعتبار، هر چه سریعتر با مراجعه به شعب بانک کشاورزی جنوب استان، با پرداخت اصل اولیه بدهی تا مبلغ 100 میلیون تومان از مزایای بخشودگی مذکور بهره مند شوند.
معاون اعتبارات مدیریت بانک کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: پرداخت مطالبات معوقه بانکی از سوی بدهکاران، منجر به افزایش پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها و در نتیجه رونق بخش اقتصادی کشور می شود.
وی افزود: بانک ها به عنوان موتور محرک پیشرفت اقتصاد مقاومتی، در صورتی می توانند با پرداخت تسهیلات به کار آفرینان و واحدهای تولیدی رونق بخش تولید و اقتصاد باشند که باز پرداخت مطالبات آنها توسط بدهکاران انجام شده باشد.
قزلباش تصریح کرد: یک نوع شاخص بین نسبت معوقات بانکی به پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها وجود دارد که باید متناسب باشد به طوری که از هر طرف این شاخص کم یا زیاد شود اثرات سوء آن در پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها مشخص می شود.
وی ادامه داد: پرداخت نشدن معوقات بانکی و انباشت آن تاثیر منفی در رونق اقتصادی و رکود بازار و اقتصاد دارد و بر عکس آن هر چه وصول مطالبات و معوقات بیشتر باشد سبب پرداخت تسهیلات بیشتر از سوی بانک و در نتیجه رونق اقتصادی کشور می شود.
وی خاطرنشان کرد: عمده مطالبات بانکی جنوب استان کرمان در زمینه طرح های تولیدی است که در روند کار با مشکل روبه رو شده و نتوانسته اند معوقات خود را بموقع پرداخت کنند.
مدیریت بانک کشاورزی جنوب استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/ 3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.