به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در نخستین نشست ستاد راهبردی و هماهنگی برنامه ششم توسعه کشور افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه ابعاد توصیه، ابلاغ و دستور صادر می کنند و باید به این موارد توجه لازم را داشته باشیم تا به توسعه کشور بیانجامد.
وی اظهار کرد: مدیران باید با حریت و آزادگی مسائل را در دستگاه های اجرایی دنبال کنند و خواهند دید که مردم، شهدا و مسئولان کشور خوشحال خواهند شد.
وی عنوان کرد: مدیران و رسانه ها نباید جرات را از خود بگیرند و باید برای خدا کار کنند و حتی اگر ترکشی هم بخوریم باید تحمل کنیم.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه فرهنگ ما فرهنگ کار، تلاش و از خودگذشتگی نیست گفت: در سایر کشورها تجربه های خوبی از در مسیر توسعه وجود دارد که می توان از آنها برای پیشرفت کشور استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا احکام برنامه ششم توسعه کشور را بشناسیم زیرا می تواند ظرفیت خوبی برای برون رفت از دولت سالاری باشد.
وی ادامه داد: برنامه ششم توسعه کشور اهداف خوبی را برای استان کرمان در نظر گرفته است و مدیران باید به این موارد توجه لازم را داشته باشند و مجوزهای لازم را دریافت کنند تا مسیر توسعه استان با سرعت بیشتری انجام شود.
وی تصریح کرد: اگر در برنامه ششم توسعه کشور موفق به بازگرداندن اختیارات به استان ها شویم، موفق خواهیم بود.
رزم حسینی گفت: اگر به نحوی هم پوشانی استان با سواحل مکران صورت گیرد، می تواند فعالیت های منطقه مکران را گسترش داده و فعالیت های اقتصادی استان کرمان را تعمیق دهیم.
وی افزود: کل دارایی های بانک های کشور 100 میلیارد دلار است که حدود 400 هزار میلیارد تومان که حدود 50 درصد این منابع یخ زده است و دارایی بورس نیز 100 میلیارد دلار است و باید دید این منابع چگونه می تواند به توسعه کشور بیانجامد.
رزم حسینی یادآور شد: 500 بانک بزرگ در دنیا وجود دارد که کل دارایی های آنها 70 هزار میلیارد دلار است که 25 درصد این دارایی ها در کشور چین است.
وی با اشاره به فعالیت 20 بورس جهانی گفت: کل فروش نفت از ابتدا تاکنون یک هزار و 200 میلیارد دلار بوده است.
وی با تاکید بر اینکه برای تامین مالی پروژه ها باید از فضای بین المللی، شرکت های بزرگ و بورس های بین المللی استفاده کرد ادامه داد: در دولت یازدهم شرکت هایی موفق شدند سه میلیارد دلار تامین مالی خارجی کنند که این میزان تامین مالی به تدریج دارد وارد اقتصاد استان کرمان می شود.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه بخش عمده ای از بهره وری اقتصادی کشورها از بهره وری است گفت: این موضوع در اقتصاد ایران نیز مورد توجه قرار گیرد.
رزم حسینی در بخشی از سخنان خود با انتقاد از عملکرد برخی از بخش های خصوصی گفت: اکنون زمینه مناسبی برای ورود بخش خصوصی به پروژه های توسعه ای ایجاد شده و این موضوع باید مد نظر قرار گیرد.
وی بر مطالبه گری رسانه ها از دستگاه های دولتی و بخش خصوصی در راستای اجرای وظایف و ماموریت های آنها تاکید کرد و گفت: در این مسیر رسانه ها بدون نگاه به جناح و خط سیاسی، اقدامات را مورد ارزیابی قرار داده و درباره کاستی ها مطالبه گری کنند.
استاندار کرمان تصریح کرد: به یقین شرایط کنونی ما از شرایط جنگ خیلی بهتر است، شرایط دولت کنونی از دولت بعد از جنگ خیلی بهتر است، مشکلات دولت با مشکلات دولت های هفتم و هشتم خیلی متفاوت است.
وی گفت: در دولت های نهم و دهم سیاست های نابخردانه ای در حوزه اقتصادی انجام شد و امروز دولتی خردگرا در مسند امور است و شرایط کنونی ما در حوزه زیرساخت ها از اولین دولت بعد از انقلاب بهتر شده است و باید از این فرصت برای توسعه استان استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در 41 سال گذشته تولید ناخالص داخلی ایران 2 برابر شده و در همین دوره، رشد نقدینگی 15 هزار و 103 برابر شده است و به این معنا که در هر سه سال رشد نقدینگی در کشور 2 برابر شده و سطح قیمت ها نیز هزار برابر افزایش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی کارهای بزرگی در حوزه زیرساخت ها و توسعه کشور انجام داده است عنوان کرد: هر چه بتوانیم تصدیگری دولت و هزینه های دولتی و تعداد کارمندان دولتی را کاهش دهیم بسیاری از مشکلات بر طرف می شود.
وی تصریح کرد: نمی خواهیم در استان کرمان در راستای برنامه ششم توسعه کشور، نمایش اجرا کنیم بلکه می خواهیم برای رسیدن به یک هدف به اجماع برسیم و برای اجرای آن پیمان ببندیم.
وی تاکید کرد: در دولت یازدهم شورای پیشگیری از مفاسد اقتصادی در استان کرمان با حضور دستگاه های نظارتی تشکیل شد و این شورا همچنان فعال است و می توان آن را ادامه داد.
استاندار کرمان اظهار کرد: دستگاه های نظارتی تاکنون همکاری بسیار خوبی با مدیران استان داشته اند و در برخی جاها قوانین دست و پاگیر بوده است.
وی تصریح کرد: مدیران دستگاه های نظارتی نیز علاقه مند به همکاری در پروژه های مختلف هستند و در این رابطه مدیران دستگاههای اجرایی باید با این مدیران همکاری کرده و جلسات مشترک برگزار کنند و فقط به بهانه دستگاه های نظارتی کارها را به تعویق نیندازند.
وی اظهار کرد: سند راهبردی در حقیقت سند کاربردی است و اعتقاد داریم که اقتصاد مقاومتی به معنای واگذار کردن اقتصاد ناکارآمد به عهده شرکت های توانمند و کارآمد است و در مسیر تربیت دانشجویان نیز باید به شکلی اقدام کنیم که کارهای بزرگی توسط آنها صورت گیرد.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه چرا از آموزه های دوران دفاع مقدس استفاده نمی کنیم گفت: در آن دوران در هر 2 ماه با وجود همه کاستی های تجهیزاتی بر مبنای اراده آهنین خود یک عملیات داشتیم و فرماندهان نیز حداکثر 30 ساله بودند.
وی گفت: شهدا از خود گذشته اند که ضمن حفظ تمامیت ارضی کشور، کشور توسعه یابد و مردم در آزادی و استقلال زندگی کنند و از این رو از مدیران می خواهیم که در دولت دوازدهم، وقت خود را برای خدا وقف کنند.
وی عنوان کرد: اگر به دنبال ایجاد نهاد پایدار اقتصاد مقاومتی در استان کرمان هستیم در حقیقت به دنبال ایجاد دولتی روان چابک، پاسخگو، سالم و پاک دست هستیم و همه باید در این زمینه دست به دست هم دهیم.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه همه باید دعواهای سیاسی را کنار گذاشته و دست به دست هم دهیم گفت: نباید نشاط و شادابی را از جوانان و دانشجویان این کشور بگیریم بلکه باید فضایی را ایجاد کنیم که اقدامات جوانان به یک ایده اقتصادی و توسعه ای بیانجامد.
وی افزود: وقتی انتخاب ها به درستی انجام شود کسی به خود اجازه نمی دهد که جوابگو و پاسخگوی مردم نباشد و چرا آهنگ توسعه در برخی جاها کم می شود؟
وی با تاکید بر اینکه ما را با نفت تحقیر کرده اند و استعمار، استثمار ما را با نفت تحقیر کرده اند گفت: مگر بسیاری از کشورها که توسعه یافته اند نفت دارند؟
وی ادامه داد: مدیران اگر با حریت کار کرده و باند بازی و رفیق بازی نکنند و مفاسد مالی نداشته باشند بعید می دانم دستگاه های نظارتی موردی را مطرح کنند.
نخستین نشست ستاد راهبردی و هماهنگی برنامه ششم توسعه کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان در حال برگزاری است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.