به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در دیدار استاندار و مجمع نمایندگان استان هرمزگان با تاکید بر سرعت آهنگ انتقال آب از خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور افزود: در این راستا باید از ظرفیت نمایندگان استفاده شود.
وی با اشاره به بازدید از روند پیشرفت طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور یادآورشد: با توجه به تغییرات اقلیمی و مستندات ارائه شده، ایران 50 سال از این پروژه عظیم عقب است لذا از ایده پردازان و سرمایه گذاران این طرح قدردانی می شود.
استاندار کرمان با اشاره به وجوه مشترک بین کشورها همچون استفاده متعادل از آب خلیج فارس تصریح کرد: هزار و 600 کیلومتر از کرمان را به مقصد هرمزگان طی و بحران آب را در مناطق مختلف این مسیر مشاهده کردیم.
رزم حسینی ضمن قدردانی از همت مدیران و سرمایه گذارانی که این پروژه را با ریسک آغاز کردند خاطرنشان کرد: امروز این ناباوری به باور تبدیل شده و باید این امر به یک فرهنگ مبدل شود.
وی به اهمیت این پروژه و پیگیری آن از سوی ریاست جمهوری و تخصیص اعتبار ویژه برای این طرح در سفر هیات دولت به استان یزد اشاره کرد.
استاندار کرمان همچنین با انتقاد از توزیع یارانه افزود: دولت با تخصیص 2 میلیارد دلار از محل پرداخت یارانه ها می تواند طرح ملی انتقال آب از خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور تکمیل کرده و فلات مرکزی را تغییر بدهد تا مهاجرت معکوس را به همراه داشته باشد.
رزم حسینی یادآورشد: تامین آب آشامیدنی هرمزگان از اولویت های این طرح است.
** آمادگی هرمزگان برای همکاری در اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس
استاندار هرمزگان نیز از این طرح به عنوان پروژه مهم و استراتژی کشور یاد کرد و گفت: مسلما هماهنگی خوب حاکم بین سه استان کرمان، یزد و هرمزگان و پیگیری های منظم و مستمر، می تواند به روند اجرای طرح انتقال آب سرعت ببخشد.
همتی با تاکید بر اینکه مدیریت استان هرمزگان آمادگی دارد نهایت همکاری و حمایت را از سرمایه گذاران در اجرای این طرح عظیم و مهم داشته باشد افزود: در راستای این برنامه های مشترک، نشست های سه جانبه ای بین سه استان های جنوب شرق کشور برگزار خواهد شد تا حساسیت هایی که وجود دارد را در راستای رسیدن به اهداف بزرگمان کاهش دهد.
وی از سفر دکتر جهانگیری معاول اول رئیس جمهوری به استان هرمزگان طی هفته های آینده خبر داد و یادآورشد: با توجه به اینکه طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور از سوی معاون اول رئیس جمهوری به طور جدی دنبال می شود، بازدید از این طرح در دستور کار قرار دارد.
در این دیدار نمایندگان استان هرمزگان ذوالقدر، آشوری و هاشمیان و نمایندگان استان کرمان امیری، پورابراهیمی و حسن پور به اهمیت اجرای طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به منظور تامین آب آشامیدنی هرمزگان و صنایع جنوب شرق کشور سخنرانی و اعلام کردند از ظرفیت و توان مجلس برای سرعت بخشیدن به این طرح ملی استفاده خواهد شد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.