به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، محسن روحی در آیین افتتاح جشنواره قصه گویان نوجوان در رفسنجان افزود: گاهی قصه گویی می تواند تاثیراتی بر کودکان و نوجوانان داشته باشد که شاید دهها آموزش مستقیم به این میزان تاثیرگذار نباشد.
وی قصه گویی را ابزاری تربیتی و اجتماعی برای انتقال ارزشها به نسل جدید جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات و دغدغه های زندگی موجب شده پدرها و مادرها به تاثیرات تربیتی این هنر کهن توجه کمتری داشته باشند.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را احیای فرهنگ قصه گویی در میان خانواده ها عنوان کرد و یادآور شد: قصه گویی یکی از فعالیت های مهم در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به همت مربیان تلاشگر کانون همچنان جذابیت و تاثیرگذاری خود را حفظ کرده است و امیدواریم در آینده ای نزدیک نقش پدر و مادرها نیز در این حوزه پررنگ تر شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با تاکید بر این که آینده کشور نیازمند نسلی بانشاط، توانمند و آگاه به اصول و ارزشهای اسلامی است یادآور شد: برگزاری جشنواره قصه گویی نوجوانان در کرمان زمینه ساز حضور و بروز توانمندی اجتماعی نوجوانان است.
روحی اظهار امیدواری کرد؛ در سال های آینده شاهد حضور نوجوانان بیشتری در این رقابت مهم فرهنگی باشیم.
مرحله استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در بخش نوجوانان صبح چهارشنبه 26 مهرماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رفسنجان آغاز به کار کرد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.