محمود اسکندری نسب روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال 1394 با حمایت دولت تدبیر و امید مجوز اولین کارخانه فرآوری خرمای جنوب کرمان در شهرستان قلعه گنج (شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور) صادر شده و اکنون این طرح با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال تکمیل است که کمتر از یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی تصریح کرد: سرمایه گذاری این طرح بیش از 33 میلیارد ریال بوده و برای 31 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.
وی ادامه داد: اولین کارخانه فرآوری خرمای جنوب کرمان توانایی تولید یکهزار تن شیره و خمیر خرما را از پنج هزار تن خرما داراست که این ظرفیت بسیار خوبی برای این منطقه است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان خاطرنشان کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت یک هکتار و شامل یک سردخانه یکهزار تنی و یکهزار مترمربع سوله به منوظر فرآوری خرما احداث شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون مجوز 6 کارخانه دیگر در این زمینه با ظرفیت 6 هزار و 120 تن و سرمایه گذاری بیش از 80 میلیارد ریال در حال احداث است که توانایی ایجاد اشتغال مستقیم برای 79 نفر را دارد.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: در دولت تدبیر و امید تلاش این سازمان در راستای جذب سرمایه گذاران برای احداث کارخانجات فرآوری محصولات کشاورزی به ثمر نشسته است.
اسکندری افزود: احداث صنایع تبدیلی جزو اولویت های کاری این سازمان در راستای ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی و جلوگیری از هدر رفتن دسترنج کشاورزان زحمتکش منطقه است.
وی خاطرنشان کرد: جنوب کرمان به عنوان بزرگترین تولید کننده خرما در کشور با تولید سالانه 220 هزار تن انواع خرما در سال ظرفیت بسیار خوبی برای این منطقه فراهم کرده است از این رو احداث صنایع تبدیلی و کارخانجات فرآوری این محصل ضروری بود.
سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی *
7450/ 3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.