به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی عربپور در آئین این هفته نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، افزود: آمریکا در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی برای مقابله با انقلاب توطئه های مختلفی را اجرا کرده است.
وی به مواضع رئیس جمهوری آمریکا و هیات حاکمه در مساله برجام اشاره و بیان کرد: این بازی های آمریکا برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی است.
وی تصریح کرد: در بهانه های دشمنان این کشور در مسائل مختلف، بنای کار بر حل این موضوعات نیست بلکه آنها به دنبال ضربه زدن به این کشور و انقلاب هستند.
حجت الاسلام عربپور گفت: آن زمان که مساله هسته ای ایران مطرح شد، ایران تاکید کرد که ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم و انرژی هسته ای ما صلح آمیز است اما آنها همچنان بر طبل خود می کوبیدند که در نهایت ایران در مذاکرات جهانی شرکت کرد و قرارداد برجام بین 6 کشور منعقد شد.
وی اظهار کرد: ایران تعهدات خود درباره برجام راانجام داد اما آمریکا در این زمینه به این تعهد پایبندی لازم را نداشتند و تحریم های جدیدی را اعمال کردند.
حجت الاسلام عربپور گفت: امروز که تمام نقشه های آنها در منطقه نقش بر آب شده،بیشتر عصبانی هستند و آنها داعش را به عنوان یک گروه تروریستی ایجاد کردند و از طرف دیگر برای عوامفریبی اتحاد علیه تروریست را ایجاد کردند که در هیچکدام از این موارد به نتایج مورد نظر خود نرسیدند.
وی افزود: آمریکا فکر می کرد اگر در برجام چیزی بنویسند، می توانند ایران را از انقلاب و مردم را از انقلابی گری بازدارند که این انجام نشد و از این رو بهانه های جدیدی را در پیش گرفته اند.
وی اظهار کرد: آنها درخواست بازدید از مراکز حساس کشور را دارند و این در حالی است که هیچ کشوری اجازه این کار را به کسی نمی دهد.
عربپور گفت: فضولی های آمریکایی ها برای بازدید از مراکز نظامی، جایی ندارد.
وی یادآور شد: دشمنان این نظام، هر سناریویی را که اجرا کنند مسئولان، مردم و جوانان ما با شجاعت تمام در برابر این هجمه ها همانند دوران دفاع مقدس ایستادگی می کنند.
امام جمعه موقت کرمان تاکید کرد: دشمنان هر سناریویی که اجرا کنند آبروی خود را می برند و اگر بخواهند از برجام خارج شوند، ایران نیز پاسخ مناسب را خواهد داد.
وی بیان کرد: دشمنان می خواهند سپاه را در لیست گروه تروریست ها قرار دهند که این موضوع غلطی بالاتر از غلط های قبلی است و مگر می شود سپاهی که همیشه همراه مردم بوده و امام فرموده اند اگر سپاه نبود کشور نبود، را در این لیست قرار داد.
وی ادامه داد: اگر دشمنان این اقدام غلط را انجام دهند، جمهوری اسلامی و مردم برخورد های مناسب و قاطعی را انجام خواهند داد.
امام جمعه موقت کرمان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز ریاست جمهوری از ابتدا تاکید داشتند که به این ها نمی توان اعتماد کرد.
وی افزود: برخی نیز در داخل کشور در کنار توطئه های دشمنان به صورت دانسته و ندانسته با حرف ها و عملکردهای خود در مسیر دشمن می روند و امروز هر اقدامی از سوی هر فردی که اعتماد مردم را سلب و مردم را به نظام بدبین کند همسویی با دشمن است.
امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: دست اندازی به بیت المال به هر شکلی که مردم فکر کنند مسئولان دستشان پاک نیست نیز موجب بی اعتمادی مردم به نظام می شود.
وی تاکید کرد: مردم از دستگاه قضایی می خواهند که به شکلی مقتدرانه با مفاسد اقتصادی، گروه های مفسده جوی اخلاقی و کسانی که به اخلاق در جامعه ضربه می زند برخورد مقتدرانه ای داشته باشند.
عربپور افزود: مسئولان باید کاری کنند که مردم اعتماد کرده و بدانند هر کس از هر جناح که باشد نمی تواند دست اندازی به بیت المال کند.
وی ادامه داد: رسانه ها نباید فضا سازی کنند که نهادهای مربوطه نتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند، و رسانه ها و همه باید کمک کنند تا با خلاف، برخورد شود.
وی عنوان کرد: اگر فردی وابسته به یک مسئول نیز خطایی کرد نیز خود آن مسئول باید بیاید و کمک کند که برخورد قانونی لازم با افراد خاطی انجام شود و این امر در سیره امام علی (ع) به خوبی قابل مشاهده است.
امام جمعه موقت کرمان در ادامه به نامگذاری 22 مهرماه به عنوان روز استاندارد اشاره و بیان کرد: استحکام هر عمل، مورد تاکید دین ماست و اداره استاندارد وظیفه دارد کالا و خدمات را تائید کند که کیفیت بالای لازم را داشته باشند.
وی گفت: اگر کالای بی کیفیت ساخته شده و یا خدمات بی کیفیتی به جامعه ارائه شود، به معنای آن است استاندارد کار خود را به خوبی انجام نداده است.
حجت الاسلام عربپور گفت: تاکیدبه استفاده از کالای داخلی نیاز به ان دارد که اداره استاندارد وظیفه خود را به خوبی انجام داده و کیفیت کالاهای تولیدی در حد مطلوب و مناسب باشد.
وی به سالروز به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان نیز اشاره و بیان کرد: در این روز تعدادی از عناصر خود فروخته مسجد کرمان و کتاب های قرآن را به آتش کشیدند و مردم را نیز مورد ضرب و شتم قرار دادند.
وی به روز تربیت بدنی و ورزش نیز اشاره کرد و ادامه داد: باید ورزش در بین خانواده ها و اقشار مختلف به نوعی فرهنگسازی شود که افراد یک خانواده از کوچک تا بزرگ به این امر توجه لازم را داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در آموزه های دینی اسلام، همسایگان حقوقی را بر گردن یکدیگر دارند که این موضوع در گذشته بیشتر از اکنون مورد توجه بوده است و این مهم در حال حاضر بسیار کمرنگ شده است.
وی با اشاره به تاکید پیامبر اسلام بر رعایت حقوق همسایگان، خاطرنشان کرد: عاطفه لازمی که در بین همسایگان باید وجود داشته باشد، با هم در تعامل باشند و زندگی اجتماعی مفید و سودمندی داشته باشند، کمرنگ شده است.
آئین سیاسی و عبادی نماز جمعه کرمان در مصلای امام علی (ع) کرمان برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.