حسین اسلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت به اتمام رسیدن روکش پیست خاتم الانبیای کرمان، این استان ظرفیت میزبانی مسابقات برون مرزی و بین المللی دوچرخه سواری را خواهد داشت.
وی با بیان اینکه اخیرا نخستین دوره مسابقات دوچرخه سواری رسمی در شهر کرمان در این پیست برگزار شده است اظهار کرد: شرکت تجهیز، باید نواقص روکش پیست خاتم الانبیا را جبران کند.
رئیس هیات دوچرخه سواری استان کرمان گفت: نماینده هلندی (یکی از بهترین مجریهای سازه های پیست های چوبی و بتنی دنیا) ایرادهای موجود را به شرکت تجهیز (پیمانکار طرح) اعلام کرده و قول سه هفته ای برای اجرای روکش نهایی این پیست داده است.
وی افزود: 22 بهمن در صورت عمل به تعهدات پیمانکار، پیست دوچرخه سواری خاتم الانبیای کرمان به صورت رسمی به بهره برداری خواهد رسید و پس از تکمیل پیست خاتم الانبیای کرمان لیگ استانی را برای نخستین بار در کشور برگزار خواهیم کرد.
اسلامی عنوان کرد: سطح دوچرخه سواری کرمان به قدری افزایش داشته است که با ساخت زیربناها، این استان ظرفیت کسب سهمیه دوچرخه سواری در المپیک آینده را دارد.
وزیر ورزش و جوانان به همراه استاندار کرمان در 31 تیرماه سال 96 از پیست دوچرخه سواری خاتم الانبیای کرمان بازدید و 2 میلیارد تومان بودجه برای روکش این پیست تخصیص دادند.
دوچرخه سواری از جمله رشته‌ های ورزشی مطرح در استان کرمان است، بطوری که در اکثر دوره های فعالیت تیم ملی چندین کرمانی در تیم ملی حضور داشتند و تیم های فعال در استان نیز جزو سکونشینان لیگ ایران محسوب می‌ شوند، در چنین شرایطی پیست دوچرخه سواری کرمان که یکی از قدیم ترین پروژه ‌های نیمه تمام کرمان محسوب می ‌شود، در این استان کلید خورد.
بخش عمده این پروژه طی سالهای گذشته اجرا شده اما پس از گذشت 20 سال، به دلیل تأمین نشدن اعتبار مورد نیاز نیمه تمام باقی مانده و تکمیل این مجموعه، آن را به یکی از بزرگ ترین و مجهزترین ورزشگاه های موجود در کشور مبدل می سازد.
با پیگیری های نماینده عالی دولت در استان کرمان و در سفر وزیر ورزش و جوانان اعتباری بیش از 2 میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز این مجموعه اختصاص یافت و بهره برداری از این مجموعه تا پایان سال جاری، می‌ تواند کرمان را به یکی از قطب‌ های اصلی برگزاری مسابقات بین المللی تبدیل کند.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.