به گزارش شبانگاه یکشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی عصر دهم‌ محرم الحرام در بازدید از ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات استان کرمان افزود: اقدامات این ستاد بیانگر خلوص نیت ارادتمندان اباعبدالله الحسین (ع) است.
وی با یادآوری بخشی از رشادت های سردار حاج قاسم سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: امنیت فعلی کربلا و همچنین تشکیل ستاد بازسازی عتبات عالیات مرهون زحمات این سردار ارزشی است که از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌ رود.
وی خاطرنشان کرد: فرزندان کرمان که در هشت سال دفاع مقدس عاشق شهادت بودند، امروز این ‌توفیق را دارند که گنبد حرم امام حسین (ع) را احداث کنند.
رزم حسینی، کارها و اقدامات انجام شده در راستای بازسازی حرمین شریفین را غیرقابل توصیف دانست و ادامه داد: فقط عشق است که می تواند چنین کارهای بزرگ و ماندگاری را محقق سازد.
وی با اشاره به تلاش جمعی از رزمندگان‌ هشت سال دفاع مقدس در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان تصریح ‌کرد: همکاری حدود 200 نفر در بازسازی و نیز تامین مالی توسط مردم از جمله اقدامات ماندگار و ارزشمند این ‌ستاد به شمار می‌رود.
وی فعالیتهای صورت گرفته ستاد عتبات عالیات استان کرمان را شاهکاری غیر قابل وصف دانست و افزود: بسیاری از ارادتمندان با عشق به امام حسین (ع) در این هنر ماندگار دخیل هستند.
رزم حسینی، گردآوری مستندات از این بازسازی را زمینه ساز ایجاد موزه ای ماندگار و منحصر بفرد در جهان اسلام دانست و بر راه اندازی آن در کرمان تاکید کرد و ادامه داد: این موزه از یک‌ سو حس ماندگار کربلا را به عاشقان اباعبدالله (ع) منتقل می کند و از سوی دیگر اقدامات ارزشمند انجام شده در راستای معرفت شناسی هرچه بیشتر امام حسین (ع) به مشتاقان ارائه خواهد کرد.
استاندار کرمان تاکید کرد: باید محلی مناسب برای راه اندازی موزه ای فاخر، ملی و مدرن در یکی ازنقاط کرمان تامین شود تا نسل جدید و نسل های بعدی با خدمات انجام شده آشنا شوند.
رزم حسینی ضمن ابراز آمادگی استانداری برای ایجاد این موزه تصریح کرد: به یقین مردم استان کرمان نیز برای این امر مهم اعلام آمادگی می کنند.
در این نشست مسئولان ستادبازسازی عتبات عالیات استان کرمان‌ نیز به ارائه گزارشهای تخصصی از روند بازسازی حرمین شریفین پرداختند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان نیز گفت: فرزندان کرمان با اراده جدی خود به نحوی برای بازسازی عتبات‌ عالیات اقدام‌ کرده اند که مطالعات واگذاری برخی پروژه ها در سامرا و کاظمین نیز در دست انجام‌ است.
علی مهاجری افزود: در بخشی از کارهای بازسازی عتبات‌ عالیات شاهد معجزاتی بوده ایم.
وی تاکید کرد: با همت‌ مردم، مسائل مالی پروژه های ستاد بازسازی عتبات عالیات به خوبی پیش رفته است.
در راستای بازسازی عتبات عالیات تاکنون طی سه سال گذشته سه مورد از چهار ستون اصلی پیرامون ضریح مطهر امام حسین (ع) مقاوم سازی و زمینه برای نصب گنبد جدید نیز فراهم شده است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.