به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر سیرجان، شهید حججی را یک جوان 25 ساله ای معرفی کرد که توانست همچون حضرت علی اکبر (ع) عزت اسلام را به جهان نشان دهد.
وی اظهار کرد: اقتدار نظام اسلامی و ملت ایران به دلیل طی کردن مسیر انقلاب سرخ کربلا و عاشورای حسینی (ع) است.
وی تاکید کرد: ایستادگی و مقاومت درسی بود که امام حسین (ع) به ما داد تا دشمن استکباری همچنان در برابر موضع حق طلبانه مسلمانان ضعیف باشد.
امام جمعه سیرجان اظهار کرد: امروزه جوانان ما و شهید حججی از امام حسین (ع) آموخته اند، سر دادن برای اسلام افتخار است و هرگز در برابر دشمن سر را خم نمی کنند تا دین خدا سربلند باشد و این پیام درسی بود به دشمن تا بداند سر می دهیم اما ذلت را هرگز نخواهیم پذیرفت.
وی گفت: امام حسین (ع) درس آزادگی، استکبار ستیزی و مقاومت را به مسلمانان آموخت و شعار هیهات من الذله توسط حسین بن علی (ع) مطرح شد و این امام همام ضمن طی مسیر تشکیل حکومت اسلامی با انحرافات دینی مبارزه کرد و همزمان در برابر ظلم و ظالم ایستاد و استکبارستیزی ، مقاومت و آزادگی را به همه آموخت.
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: امروز هر روز عاشورا و هر منطقه که مسلمانان و مظلومان به دست استکبار جهانی و آمریکا و صهیونیسم جهانی به ظلم گرفتارند و کشته می شوند، کربلا است.
امام جمعه سیرجان خطای دشمن را در سیاست ها و برنامه ریزیها موجب رسوایی آمریکا دانست و گفت: اگر دشمن در محاسبات نظامی خود دچار این خطاها شود به قول سردار رشید اسلام سردار سلیمانی پوزه دشمن را به خاک می مالیم و شکست دشمن قطعی خواهد بود.
وی انتخابات کردستان عراق را مخالف قانون اساسی این کشور دانست و ضمن محکوم کردن این حرکت سیاسی نابجا گفت: بارزانی گول آمریکا و رژیم صهیونیستی را خورده است و این نقشه شوم پس از پیروزی ملت عراق بر داعش توسط آمریکا با شیطنت صهیونیست ها طراحی شد تا بین ملت عراق اختلاف ایجاد کند.
وی ادامه داد: هرگز نباید این اتفاق شوم در منطقه روی دهد و ملت عراق اعم از کردها یا هر گروهی باید با اتحاد خود علیه تروریست و دشمنان اسلام بایستند.
حجت الاسلام حسینی از حضور گسترده مردم در مراسم سوگواری حضرت امام حسین (ع) قدردانی کرد و از همه هیات ها و عزاداران حسینی خواست در نماز ظهر عاشورا حضوری یکپارچه و هماهنگ داشته باشند.
خبرنگار: محمد ایران نژاد ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029/6435
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.