به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمان روز چهارشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه پنج (شهرستان راور) سه تفاهم نامه همکاری از سوی معاون بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان معین اقتصادی شهرستان راور، با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و امام جمعه شهرستان راور منعقد و فعالیت های آغازین بنیاد برکت به مبلغ هفت میلیارد تومان در زمینه پروژه های عمرانی همچون ساخت مدرسه، مسجد، مسکن، سالن ورزشی مبادله شد.
این تفاهم نامه ها از سوی بنیاد برکت با شرکت آب و فاضلاب روستایی در زمینه آب رسانی به روستاهای بخش مرکزی راور و بخش کوهساران با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 950 میلیون تومان، با اداره کل آموزش و پرورش در زمینه آموزشی و ساخت و ساز مدارس در شهر راور و روستاهای بخش مرکزی و کوهساران با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 130 میلیون تومان و همچنین با دفتر امام جمعه شهرستان راور در خصوص احداث مسجد و خانه های عالم با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 270 میلیون تومان مبادله شد.
*لزوم مشارکت روستائیان در اجرای بخش دوم طرح تولید مرغ و تخم مرغ
معاون فنی و طرح های زیربنایی بنیاد برکت در این نشست با اشاره به اینکه این بنیاد در شهرستان راور کار خود را در زمینه های مختلف آغاز کرده تا با استفاده از ظرفیت های موجود بتواند به نوعی در توسعه این شهرستان سهیم باشد گفت: تفاهم نامه طرح سرمایه گذاری تولید مرغ و تخم مرغ با هدف اشتغالزایی پایدار در دو مرحله با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 700 میلیون تومان با بخش خصوصی در شهرستان راور منعقد و مبادله شد.
سعید جعفری با تاکید براینکه بخش دوم طرح سرمایه گذاری تولید مرغ و تخم مرغ شهرستان راور با مشارکت روستائیان می تواند گسترش پیدا کند، افزود: این تفاهم نامه که فی مابین بنیاد برکت و بخش خصوصی منعقد شد، می تواند برای 700 خانوار اشتغالزایی نماید.
وی یادآورشد: در راستای اقدامات بنیاد برکت در شهرستان راور، تاکنون بیش از 30 طرح در قالب الگوی طرح های بنگاه محور دریافت شده است که طرح تولید سنگ مرمریت با حجم سرمایه گذاری سه میلیارد تومان در حال انعقاد قرارداد است.
معاون فنی و زیربنایی بنیاد برکت بنیاد برکت تصریح کرد: با توجه به درخواست مشارکت شرکت گاوند نهان زمین، فعال در زمینه تولید آهن اسفنجی، از کارخانه مربوطه بازدید بعمل آمده و موضوع در آینده نزدیک بررسی خواهد شد.
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طرح های زیر بنایی و عمرانی در جهت کاهش محرومیت در مناطق کم برخوردار کشور اجرا می کند.
خبرنگار:داود رجبی بهجت** انتشار : بهنام احمدی *
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.