به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم در خطبه های نمازجمعه بردسیر افزود: جامعه ای که جوانان آن از تشکیل خانواده رویگردان باشند و به دلایل اقتصادی یا روانی از تشکیل خانواده هراس داشته باشند، نتیجه اش ترویج مفاسد و بی بند و باری است.
وی اهمیت ندادن به خانواده را باعث افزایش طلاق ها دانست و گفت: ترویج آزادی بی قید و شرط معاشرت زن و مرد، باعث متلاشی شدن خانواده می شود و یکی از مهمترین عوامل استحکام بنیان خانواده نگرش صحیح به جایگاه زن است.
وی با اشاره به آسیب های وارد به خانواده گفت: احترام به شخصیت زن یکی از عوامل جلوگیری از فروپاشی خانواده است و خانواده سالم نتیجه اش جامعه سالم و مدیران با کفایت آینده و اعضای سالم و با اخلاق جامعه خواهد بود.
وی همچنین درباره نقش خانواده در ایجاد سلامت و امنیت روانی جامعه گفت: بر اساس قرآن کریم، ازدواج آرامش و مودت ایجاد می کند و تشکیل خانواده عامل ایجاد آرامش و پایه اصلی جامعه است.
خطیب جمعه بردسیر در ادامه گفت: آمریکا این آرزو را به گور می برد که بتواند از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران بازدید کند. بلکه هر کشور و سازمانی که چنین قصدی داشته باشد به مقصود خود نخواهد رسید‌و بازدید از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران خط قرمز نظام است.
وی با اشاره به وضع تحریم های جدید آمریکا برای برخی شخصیتها و شرکتهای ایرانی گفت: آمریکا همچنان به نقض برجام ادامه می دهد اما به دنبال این است که ایران را ناقض برجام معرفی کند.
وی گفت : امیدواریم دستگاه دیپلماسی ایران بتواند هم در صحنه داخلی و هم در عرصه بین المللی پاسخ یاوه گویی های آمریکا را بدهد و به دنیا ثابت کند که این آمریکا است که عهدشکن است و ایران همواره به پیمان خود وفادار و متعهد است.
وی در ادامه گفت: البته دستگاه دیپلماسی ایران ضمن پای بندی به تعهداتش باید بتواند متناسب با نقض عهدهای دیگران پاسخ مناسبی به آنها بدهد و عکس العمل مناسب نشان بدهد و ایران نباید بگذارد آمریکا ادعای دروغین خودش را به بهانه بازدید از مراکز نظامی ایران پیش ببرد‌.
حجت الاسلام تارم همچنین گفت: امروز مردم مظلوم میانمار با بی رحمانه ترین شکل مورد تجاوز و تهاجم قرار گرفته اند و مصیبتی بزرگ در جهان اسلام در حال رخ دادن .
وی افزود: امید است کشورهای اسلامی متحد شوند تا چاره ای اساسی و راه حلی فوری برای رفع آلام این مردم مظلوم و رنج کشیده بیندیشند.
وی در پایان از مردم خواست تا با شرکت در جشن عاطفه ها در حد توانشان، در آستانه بازگشایی مدارس به یاری محرومان بشتابند‌.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا **انتشار : بهنام احمدی *
7421/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.