به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا کرمی پور در خطبه های این هفته جیرفت افزود: امید به آینده و تسلیم در برابر امر الهی از درس هایی است که جامعه ما از نهضت عاشورا یاد گرفته است و مردم ما هم به خوبی از این درس ها الهام گرفته و در مقابل دشمنان ایستادگی می کنند.
وی تصریح کرد: امروزه ملت ایران شعارهایی علیه آمریکا سر می دهد که برخی از کشورها حتی جرات یک شعار هم ندارند.
وی عنوان کرد: کرامت انسانی که در جامعه ما وجود دارد برگرفته از مکتب عاشورا است و متاسفانه برخی از کشورها کرامت انسانی را زیرپا گذاشته و درجایی که مسلمانان نسل کشی می شوند حتی یک خطبه هم بر علیه این تجاوزها بیان نمی شود.
خطیب نماز جمعه این هفته جیرفت گفت: متاسفانه جایزه صلح نوبل را به کسی داده اند که خودش بزرگترین ناقض حقوق بشر است و در میانمار به راحتی به نسل کشی خود بر علیه مسلمانان ادامه می دهد.
وی به جایگاه خانواده در قرآن نیز اشاره کرد و گفت: مباحث زیادی در کتاب های اسلامی برای جایگاه خانواده بیان شده است که می تواند سرلوحه ما انسان ها باشد.
وی افزود: برخی از افراد بدنبال الگوبرداری از خانواده غربی هستند و نگهداری سگ را نوعی ارزش می دانند، در صورتی که خانواده های غربی مونسی را ندارند و از حیوانات به عنوان مونس خود استفاده می کنند.
حجت الاسلام کرمی پور بیان کرد: بایستی با این نوع ناهنجاری های اجتماعی مقابله کرد.
امام جمعه جیرفت در ادامه خطبه های این هفته از پرخاشگری به عنوان یکی از ناهنجاری های اجتماعی موجود در جامعه نام برد و گفت: اسلام برای تمامی مواردی که باعث پرخاشگری می شود برنامه دارد و لازم است در این موارد از مباحث اسلامی بهره برد.
وی تصریح کرد: آستانه صبربرخی انسان ها پایین است و به جای آنکه در مقابل پرخاشگری دیگران صبر و تقوا را پیشه کنند با رفتارهای نابخردانه با آنها برخورد می کنند.
وی فریب، شکستن عهد و بی احترامی دیگران را از عوامل پرخاشگرری بیان کرد و گفت: افرادی که در مقابل این موارد قرار می گیرند سعی در جبران آن دارند و با انتقام جبران مافات می کنند.
حجت الاسلام کرمی پور اضافه کرد: متاسفانه پرخاشگری به حوزه سیاست هم راه پیدا کرده است و افرادی که مقامی سیاسی را از دست می دهند به جای صبر و تحمل سعی در متهم کردن دیگران دارند.
خبرنگار و انتشاردهنده: روح اله صائب *
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.