به گزارش ایرنا آیت الله سید یحیی جعفری روز پنجشنبه با حضور در آئین آغاز به کار جشن عاطفه ها در شهر کرمان در جمع خبرنگاران افزود: بر همین اساس باید این مساله ارزشمند مورد عنایت خاص همه ما قرار گیرد که نسبت به معلمان هم عنایت داشته و مشکل آنان را تا حد امکان حل کنیم.
وی با بیان اینکه اقشار بی بضاعت نیازهای فراوانی دارند تصریح کرد: باید اهل ایمان به این قشر از جامعه توجه کنند و حل مشکلات آنها از بهترین کارها است.
همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، مبلغی را به جشن عاطفه ها در کرمان اهداء کرد.
**برپایی جشن عاطفه ها در 350پایگاه کمک های مردمی کرمان
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان کرمان نیز گفت: بیش از 350 پایگاه ثابت و سیار جمع آوری کمک های مردمی به جشن عاطفه ها در سراسر استان استقرار یافته و کمیته امداد، مساجد و پایگاه های بسیج عهده دار جمع آوری این کمک ها هستند.
حمید کریمیان زاده با بیان اینکه جشن عاطفه ها در 2 مرحله برگزار می شود افزود: مرحله اول امروز در سطح شهر و فردا در میعادگاه های نمازجمعه برگزار می شود که بیش از 54 میعادگاه جهت مساعدت به دانش آموزان بی بضاعت عهده دار این امر است.
وی بیان کرد: مرحله بعدی جشن عاطفه ها در 19 مهر برگزار می شود و در این مرحله هر مدرسه یک پایگاه است و 250 هزار پاکت میان دانش آموزان توزیع می شود تا به همنوعان خود کمک کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: کمک های جمع آوری شده میان دانش آموزان بی بضاعت همان مدرسه توزیع می شود و در صورت امکان، بعضی از مدارس، معین مدارس دیگر هم می شوند.
وی تصریح کرد: حدود 19 هزار نفر دانش آموز در استان کرمان تحت پوشش حمایت های کمیته امداد قرار دارند و بسته 200 هزار تومانی تحصیلی در میان دانش آموزان توزیع می شود.
سال گذشته در جشن عاطفه ها یک میلیارد و 135 میلیون و 684 هزار و 949 ریال کمک مردمی جمع آوری و بین دانش آموزان و دانشجویان نیازمند استان کرمان توزیع شد.
93 هزار خانواده زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان قرار دارند که 83 هزار خانواده از این تعداد مستمری بگیر هستند.
جشن عاطفه ها هر ساله برای کمک به دانش آموزان نیازمند در آستانه سال تحصیلی برپا می شود.
خبرنگار:داود رجبی بهجت** انتشار : بهنام احمدی *
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.