به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات جیرفت، حسین جوهری سه ‌شنبه شب در نشست هماهنگی و برنامه‌ ریزی در راستای راه‌ اندازی موکب های این شهرستان در کربلا اظهار کرد: در بین موکب‌ های مستقر در کربلا در سال گذشته موکب دارالولایه جیرفت موفق به کسب رتبه برتر شد.
وی عنوان کرد: این موفقیت نشاندهنده نظم و ترتیبی است که در این موکب در راستای برپای نماز جماعت ، تلاوت قرآن کریم و پذیرایی از زائران در محل اسکان انجام گرفته است.
وی بیان کرد: تنها موکبی که در سطح کربلا در محل اسکان پذیرایی داشت، موکب دارالولایه جیرفت بود و خادمان این موکب با تمام وجود برای زائران ابا عبدالله الحسین (ع) خدمت می‌کردند.
رئیس ستاد عتبات عالیات جیرفت افزود: مطابق برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده از سوی مسؤولان و دست ‌اندرکاران ستاد عتبات عالیات باید تمام موکب ‌ها شناسنامه‌ دار شوند و در جیرفت 2 موکب داریم و مردم باید این موکب‌ ها را شناسایی کنند و کمک‌ های خود را به صورت نقدی و غیرنقدی به این مجموعه تحویل دهند.
وی گفت: همانگونه که موکب ‌ها شناسنامه ‌دار می‌شوند، افراد و خادمانی که در این موکب‌ ها خدمات ‌رسانی انجام می‌دهند نیز باید شناسنامه ‌دار شوند تا هیچگونه مشکل امنیتی و حفاظتی برای هیچ یک از زائران و خادمان امام حسین (ع) ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه مردم باید به موکب ‌ها اعتماد کنند و در این راستا با رضایت افراد کمک‌ های مردمی را جمع‌ آوری کنیم و در این زمینه نباید هیچ گونه اجباری وجود داشته باشد، اظهار کرد: تمام اموال و کمک‌های مردمی در دفتر موکب ثبت خواهد شد و مورد محاسبه قرار می‌گیرد.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار و انتشاردهنده: روح الله صائب *
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.