فرامرز رستگاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و به منظور تامین خلاء بازار و استمرار تولید محصول پیاز در زمستان بیش از2 هزار و 500 هکتار از اراضی جنوب استان کرمان در سال زراعی جاری به کشت این محصول اختصاص داده شد.
وی تصریح کرد: عملیات کشت پیاز طرح استمرار از پنجم شهریور ماه سال جاری در شهرستان جیرفت و عنبرآباد اغاز شده است و تا پایان مهرماه عملیات اجرایی کاشت آن به پایان می رسد.
وی بیان کرد: با توجه به سطوح ابلاغی شهرستان جیرفت پیش بینی می شود 120 هزارو 500 تن محصول پیاز در سال زراعی جدید برداشت شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در سطح ملی توصیه می گردد کشاورزان به منظور تضمین ثبات بازار و تعادل عرضه و تقاضا در فصل برداشت از کاشت بی رویه خودداری و ضمن مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی نسبت به عقد قرارداد کاشت اقدام نمایند.
وی خاطر نشان کرد : برای جلوگیری از به گل رفتن محصول(بولتینگ) ناشی از شوک دمائی در مناطق سردسیر (محل خزانه ) و اواخر پاییز در مناطق دشت نسبت به جابجایی به موقع نشاء از مناطق سردسیری اقدام و از کاشت دیر هنگام محصول جدا خود داری فرمایند.
اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان هفت شهر ،جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبار و فاریاب را پوشش می دهد.
جنوب استان کرمان با سطح زیر کشت بیش از 260 هزار هکتار و با تولید سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی 60 درصد تولیدات این بخش را در استان به خود اختصاص داده است.
خبرنگار و انتشاردهنده: روح اله صائب *
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.