به گزارش ایرنا محمود کریمی عصر سه شنبه در آیین برگزاری نهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن کریم همراه با ترجمه و تدبر در سالن فرهنگسرای مس سرچشمه از توابع شهرستان رفسنجان افزود: هر روز شاهد حرکت رو به رشد در این موسسه هستیم و تلاش ما در راستای پیاده کردن ایده های قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جامعه است.
وی روخوانی و فهم قرآن کریم برای همه مردم، انس با قرآن، حفظ قرآن و تدبر در آن را از جمله تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و افزود: این ابعاد و برنامه ها سرلوحه اقدامات مؤسسه کشوری مهد قرآن است.
کریمی با اشاره به اینکه معظم له در فرمایشاتشان علاوه بر حفظ قرآن کریم به کودکان در آموزش فهم قرآن نیز به کودکان تأکید دارند خاطرنشان کرد: این دغدغه ها می تواند اهداف انقلاب اسلامی را با محوریت قرآن پیش ببرد.
وی گفت: در نهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن مهدهای قرآن، حدود 350 نفر از سراسر کشور در مرحله استانی شرکت کرده‌ اند که 150 نفر از آنها برای آزمون کشوری انتخاب شده‌ اند.
وی افزود: برنامه ‌های نهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن ترنم وحی از روز چهاردهم شهریور آغاز و تا جمعه هفدهم همین ماه ادامه خواهد داشت و با همکاری مهد قرآن رفسنجان و میزبانی مس سرچشمه در حال برگزاری است.
مسئول روابط عمومی موسسه کشوری مهد قرآن و مسئول امور رسانه های نهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن کریم همراه با ترجمه و تدبر ترنم وحی هم در این برنامه با اشاره به وجود 24 شعبه مهد قرآن در 24 استان کشور گفت: 150 حافظ کل قرآن از 17 استان کشور از جمله اصفهان، کرمان، زنجان، خراسان شمالی و رضوی، همدان، لرستان، مرکزی، گلستان، مازندارن، قزوین، گیلان، خوزستان، سمنان و غیره برای شرکت در نهمین دوره آزمون کشوری ترنم وحی پذیرفته شدند و در این برنامه حضور دارند.
رحمت الله سلمان ماهینی با بیان اینکه در این آزمون کشوری 80 درصد حافظان کل قرآن کریم خواهران و 20 درصد برادارن هستند بیان کرد: همچنین در این برنامه مدیران شعب مهدهای قرآن در سراسر کشور هم حضور دارند.
وی با اشاره به برگزاری آزمون شفاهی و کتبی شامل ترجمه و تدبر قرآن کریم در طول این مدت افزود: در این برنامه ضمن ارائه نکات آموزشی به حافظان، حُسن حفظ، حُسن تجوید و حُسن صوت حافظان هم مورد ارزیابی قرار می گیرد.
ماهینی ادامه داد: برنامه های جنبی این آیین نیز شامل محفل انس با قرآن و بازدید از کارخانه مس سرچشمه است.
وی خاطرنشان کرد: هشت دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن کریم همراه با ترجمه و تدبر در سالهای گذشته در استانهای اصفهان، تهران، خراسان رضوی و برخی استانهای دیگر برگزار شده است.
رفسنجان در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.