به گزارش ایرنا سید محمود چاوشی روز چهارشنبه در همایش آموزشی مدیران شعب مهد قرآن های سراسر کشور در محل مجتمع مس سرچشمه افزود: برنامه آموزش جامع قرآن کریم را به مدیران شعب مهد قرآن های کشور ارائه می دهیم.
وی ادامه داد: با وجود این برنامه افراد و علاقمندان از سطوح مبتدی حتی افراد بی سواد نیز می توانند از آسانترین قسمت به حفظ قرآن کریم بپردازند لذا با یک پیام و موضوع ساده قرآنی آشنا شده و با یادگیری قوائد و معنای آیه به تدبر در آیات قرآن ترغیب می شوند.
وی با اشاره به تأسیس موسسه کشوری قرآن از سال 71 تصریح کرد: طی سالهای اخیر هر ساله برای اعطای مدرک حفظ کل قرآن کریم برنامه آزمون سراسری حفظ همراه با ترجمه و تدبر در قالب ترنم وحی در یکی از شهرهای کشور برگزار می شود.
چاوشی بیان کرد: امسال نهمین دوره آزمون سراسری در شهر مس سرچشمه با حضور 150 حافظ کل قرآن کریم از 24 استان کشور در حال اجرا است.
وی ادامه داد: سه تیم داوری با داوران بین المللی و کشوری این حافظان را در چهار بخش حفظ، تلاوت، تجوید و صوت و لحن مورد ارزیابی قرار می دهند و افرادی که به حد نصاب نمره برسند حائز گواهینامه حفظ کل قرآن کریم خواهند شد.
چاوشی خاطرنشان کرد: موسسه مهد قرآن در همه مقاطع سنی پذیرش دارد و حافظان قرآن کریم از 11 سال تا 55 سال در این موسسه مشغول فعالیت هستند.
نهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن کریم همراه با ترجمه و تدبر با حمایت های مس منطقه کرمان در شهر مس سرچشمه از توابع شهرستان رفسنجان استان کرمان از 14 شهریور آغاز شده و تا 17 شهریور ماه ادامه دارد.
از برنامه های جنبی این دوره می توان به برگزاری محفل انس با قرآن، بازدید از بزرگترین خانه خشتی جهان و بازدید از کارخانه مس اشاره کرد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.