به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان محمد رضا علیزاده در نشست رسانه ایی بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان افزود: پس از برگزاری جشنواره ملی موسیقی نواحی، کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) و جشنواره ملی شعر رضوی، اکنون آماده برگزاری شایسته جشنواره ملی هنرهای تجسمی کشور به میزبانی استان کرمان است.
وی ادامه داد: کرمان در حوزه هنرهای تجسمی استعداد و پتانسیل قابل توجهی دارد که هنوز بخش عمده ای از این ظرفیت ها در سطح کشور معرفی نشده، تلاش می کنیم تا از فرصت برپایی جشنواره، توانمندی های موجود در این استان را معرفی کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: بر اساس بانک‌ اطلاعاتی، حدود 60 هنرمند در کرمان در حوزه تجسمی فعالیت دارند که ترکیبی از پیشکسوتان و دانش‌ آموختگان را تشکیل می‌ دهند، هفت باب نگارخانه نیز در کرمان داریم که پنج مورد از این نگارخانه ها در شهر کرمان قرار دارد.
وی افزود: موزه هنرهای معاصر کرمان که به نام استاد صنعتی نامگذاری شده، از نظر گنجینه پس از تهران، جزو غنی‌ ترین موزه ‌های کشور است و 2 هزار و 500 اثر از هنرمندان معاصر داخلی و خارجی در خود جای داده و 2 گنجینه از علی ‌اکبر صنعتی و سهراب سپهری در آن نگهداری می ‌شود.
علیزاده اظهار کرد: بر اساس بانک‌ اطلاعاتی، در حوزه تجسمی حدود 60 هنرمند در کرمان فعالیت دارند که ترکیبی از پیشکسوتان و دانش‌ آموختگان را تشکیل می‌ دهند و هفت باب نگارخانه در کرمان وجود دارد که پنج نگارخانه در شهر کرمان فعالیت می کنند.
وی در بخش دیگری از سنخانش با اشاره به برگزاری جشنواره به روند اجرایی آن اشاره کرد و گفت: از بیستم شهریور آماده پذیرش مهمانان و هنرمندان هستیم، عصر همان روز با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ آنها ادای احترام خواهیم کرد و سپس ساعت 18 همان روز در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان افتتاحیه جشنواره برگزار خواهد شد.
وی افزود:‌ سپس در 'تماشاخانه پارس کرمان' از فیلم مستندی با موضوع استاد 'محمد امام' یکی از اساتید هنرهای تجسمی کرمان که اخیراً دار فانی را وداع گفتند رونمایی می ‌شود و انجام فرآیند رقابتی جشنواره نیز از روز 21 شهریور آغاز می ‌شود.
وی ادامه داد: ضمن اینکه بازدید از نگارخانه‌ ها، بازدید از مکان ‌های تاریخی استان کرمان نیز برای میهمانان، هنرمندان و اساتید در برنامه ها پیش بینی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: همچنین تقدیر و تجلیل از سه پیشکسوت هنر کرمان آقایان هژبر ابراهیمی، ایرج یزدان ‌پناه و علی خالقی را در برنامه خواهیم داشت.
وی گفت: اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ساعت 20 روز 23 شهریور در باغ تاریخی فتح‌آباد کرمان برگزار می‌شود.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.