به گزارش ایرنا مرتضی حاجی روز دوشنبه در دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور در کرمان افزود: مسئولان دولتی باید اجابت کننده بخشی باشند که در خط مقدم توسعه فعالیت می کند و بدون آنها برنامه ریزی و سیاست گذاری ها موجب جابجایی فردی در حوزه گردشگری نمی شود.
وی با اشاره به نقش مردم در زمینه زیرساخت ها و نیازهای گردشگری گفت: هر اندازه فعالان و بهره برداران تعلق بیشتری به گردشگری داشته باشند این حوزه رونق بیشتری دارد.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران تصریح کرد: راهبر اصلی و فرمان حرکت حوزه گردشگری در دست افرادی است که سالها در این بخش استخوان خرد کرده، پای کار ایستادند و نگذاشتند حتی در زمان جنگ چراغ این بخش خاموش شود.
وی تاکید کرد: نمایندگان بخش گردشگری حقوق بگیر و عامل دولت نیستند بلکه عاشق و علاقه مند به کشور و جاذبه های آن هستند و در کنار فعالیت های دیگر معرف آثار تاریخی و جاذبه های ایران باشند.
حاجی بیان کرد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران بخش غیر دولتی، اما نزدیک به دولت است و رسالت آن طبق اساسنامه فراهم کردن تسهیلات در حوزه گردشگری است و سخنگو و اطلاع رسانی این بخش است.
وی افزود: همچنین کانون بیان کننده کمبودها و مشکلات و ایجاد ارتباط بین سرمایه گذاران برای ایجاد تاسیسات و زیرساخت های با کیفیت بین المللی در پذیرش گردشگران است.
حاجی گفت: ایمن بودن جاده ها، کنترل آمادگی رانندگان وسایل رفت و آمد گردشگران و گسترش تشکیلات و ارتباطات و بیان نیازها از وظایف کانون جهانگردی است.
وی بیان کرد: همدلی و همکاری بسیار خوبی بین مسئولان استان کرمان وجود دارد که ثمرات بسیاری از خود به جای گذاشته است.
رئیس جامعه هتل داران ایران نیز گفت: اقدامات بسیار خوبی در بحث ارتقا و آموزش کارمندان و استانداردسازی هتل ها و آموزش مدیران بخش هتلداری توسط جامعه هتلداری کشور انجام شده است.
جمشید حمزه زاده افزود: کانون هتل داران ایران آمادگی دارد مذاکرات و مسائل مربوط به هتل داری در خارج کشور را با کمک نمایندگان اطلاع رسانی پیگیری کند.
وی تصریح کرد: بسیاری از کشورهای دنیا تمایل دارند در صنعت هتل داری ایران حضور پیدا کنند و آمادگی داریم که در زمینه برند سازی این بخش فعالیت نماییم.
رئیس جامعه هتل داران ایران تاکید کرد: با فراهم شدن زمینه حضور سرمایه گذاران در آینده نزدیک شاهد ساخت هتل هایی با استانداردهای جهانی هستیم.
وی اظهار کرد: امروز دانشگاه های مختلف تحصیلات عالی در رابطه با هتل داری را ارائه می کنند و 100 موسسه دروه های کوتاه مدت هتل داری را آموزش می دهند.
حمزه زاده گفت: بسیاری از هتل ها اقدام به بازسازی و به روز رسانی هتل ها کرده اند که نشان از انسجام ملی در زمینه ارتقا سطح خدمات هتل داری دارد.
دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور با حضور مسئولان استانی و کشوری، مدیران، اصناف، دفاتر و فعالان صنعت گردشگری کشور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوری استان کرمان آغاز به کار کرد.
این گردهمایی از امروز دوشنبه 13 تا 16 شهریورماه با برنامه های کارگاه های آموزشی، نشست تخصصی، همایش معرفی فرصت های گردشگری استان کرمان ادامه دارد.
این گردهمایی توسط کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی کرمان و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان برگزار می شود.
استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هفت هزار جاذبه تاریخی و طبیعی یکی از مقاصد گردشگران خارجی و داخلی کشور به شمار می رود.
طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید حدود 140 هزار گردشگر خارجی از جاذبه های استان کرمان بازدید کردند که رشد 200 درصدی داشته است.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.