به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، بر اساس آرای هیات داوران، حامد سعادت، فیلمساز جوان کرمانی با فیلم 'مردی که فسیل شد' به عنوان پنج گزینه نهایی بخش بهترین کارگردانی فیلم مستند نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران قرار گرفت.
هارون یشایایی رئیس نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران، فهرست نامزدهای این رویداد را که بر اساس آراء داوران انجمن عالی هنرها و فنون سینمای ایران انتخاب شده اند را اعلام کرد که در بخش کارگردانی فیلم مستند نام فیلمساز جوان کرمانی به چشم می‌ خورد.
تندیس های جشن بزرگ سینمای ایران روز 21 شهریور در آیین پایانی این رویداد به برگزیدگان اهدا خواهد شد.
این فیلم، داستان زندگی محسن تجربه‌ کار است که حدود 35 سال از عمر خود را صرف جمع‌ آوری هفتاد هزار قطعه فسیل‌ مختلف در ایران کرده ‌است و در حین جمع‌ آوری فسیل‌ ها، به نمونه ‌های خاصی برخورد کرده و برای اثبات نظریه خود با مشکلاتی مواجه می ‌شود.
از آنجایی که علم فسیل شناسی هم در ایران قدمت زیادی ندارد، برخی اساتید دانشگاه با نظریه وی مخالفت کرده و این مخالفت ‌ها منجر به تعطیلی موزه فسیل‌ های وی می‌ شود.
این فیلم مستند علاوه بر بررسی انواع فسیل ‌ها، روند آزمایشات محسن تجربه‌ کار را به تصویر می ‌کشد.
در این مستند، برای بهتر نشان دادن جزئیات فسیل‌ ها و سکانس ‌های مربوط به پیدا کردن ردپای دایناسورها، از جلوه‌ های ویژه بصری استفاده شده است.
عوامل تولید مستند 61 دقیقه‌ ای 'مردی که فسیل شد' سید هادی مهدوی معین ایرانپور، فیلمبردار حمید سعادت، غلامرضا سعادت، سجاد زارع، ویلیام نیری، حمید اسماعیل بیگی و حامد سعادت هستند.
نامزدهای بهترین کارگردانی مستند حامد سعادت (مردی که فسیل شد)، فرناز جورابچیان و محمد رضا جورابچیان (اعتراض وارد نیست)، حجت طاهری (پرندگان در سایه)، حسن نقاشی (آثار عجم) و مهدی قنواتی هستند.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.