به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور افزود: ممکن است گردشگران خارجی نیاز به یکسری استانداردها داشته باشند اما تجربه عملی داریم که در قلعه گنج 323 گردشگر آلمانی، سوئیسی، آمریکایی، هلندی و هندی در هتل کپری این شهرستان اقدامت کرده اند.
وی بر تامین خطوط اعتباری ویژه برای توسعه گردشگری استان کرمان تاکید و اظهار کرد: باید گردشگران خارجی به ایران و استان کرمان جلب شوند زیرا ظرفیت های زیادی در این استان و کشور در حوزه گردشگری وجود دارد.
استاندار کرمان با اشاره به نقش گردشگری در اقتصاد کشورهای جهان اول تصریح کرد: امنیت پایدار استان کرمان مثال زدنی است و حضور فرماندهان نظامی در این نشست نشان می دهد که این آمادگی وجود دارد در هر اتوبوس گردشگران خارجی، یک مامور حضور داشته باشد تا از گیت های موجود به آسانی عبور کنند.
رزم حسینی از باغ تاریخی فتح آباد به عنوان یک اثر شگفت انگیز گردشگری یاد کرد و گفت: ثروت های پنهان و در حال تخریب زیادی در کشور وجود دارد که باید از آنها به درستی استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه کرمان یک تاریخ 6 هزار ساله تمدنی داشته است گفت: در دولت دوازدهم می توان فصل جدیدی از گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی را در کشور ببینیم.
دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور با حضور مسئولان استانی و کشوری، مدیران، اصناف، دفاتر و فعالان صنعت گردشگری کشور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوری استان کرمان آغاز به کار کرد.
این گردهمایی از روز دوشنبه 13 تا 16 شهریورماه با برنامه های کارگاه های آموزشی، نشست تخصصی، همایش معرفی فرصت های گردشگری استان کرمان برگزار می شود.
همچنین در این آئین معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیر کانون جهانگردی و اتومبیل رانی و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان کرمان حضور دارند.
این گردهمایی توسط کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی کرمان و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان برگزار می شود.
استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هفت هزار جاذبه تاریخی و طبیعی یکی از مقاصد گردشگران خارجی و داخلی کشور به شمار می رود.
طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید حدود 140 هزار گردشگر خارجی از جاذبه های استان کرمان بازدید کردند که رشد 200 درصدی داشته است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.