به گزارش ایرنا نامزدهای شهرداری کرمان برای تصدی این پست در حضور 11 عضو اصلی شورای اسلامی شهر کرمان برنامه خود را ارائه می کنند تا بهترین گزینه برای این سمت انتخاب شود.
عصر روز شنبه و یکشنبه تمامی نامزدها برنامه های خود را اعلام می کنند و اعضای شورای اسلامی با طرح سئوال کاندیدا را مورد ارزیابی قرار می دهند.

**انصراف علی بهرامی از نامزدی شهرداری تصمیم شخصی بود
رییس شورای شهر کرمان هم گفت: در نشست مقدماتی تمامی اعضای این شورا به حضور وی در لیست کاندیدای شهرداری رای دادند اما علی بهرامی برای ضرورت حضور جوانان در شورای اسلامی شهر کرمان از نامزدی در شهرداری کرمان انصراف داد که تصمیم شخصی وی بود.
محمد فرشاد افزود: تمامی اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان تمایل به انتخاب علی بهرامی در پست شهرداری کرمان داشتند.

**بازنگری طرح تفصیلی شهر کرمان
کاندیدای شهرداری کرمان نیز در صحن علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه باید طرح تفصیلی شهر کرمان بازنگری شود اظهار کرد: ضوابط نما و منظر شهری باید تصویب شود و همچنین شهرداری، نظام مهندسی و راه و شهرسازی در هنگام صدور مجوز سخت گیری کمتری کنند که مردم ساخت و ساز خلاف انجام ندهند.
محسن پوراسماعیلی افزود: هر یک متر که به حاشیه شهر کرمان اضافه می ‌شود و به آنها امکانات داده می ‌شود قیمت زمین‌های درون شهر را پایین می ‌آوریم.
وی با بیان اینکه مردم کرمان نیاز به نشاط و شادابی دارند و سرانه‌‌ی فضاهای فرهنگی و تفریحی پایین است افزود: شهرک صنعتی و قمر بنی ‌هاشم دارای طرح مصوب شده‌ای هستند و شهرداری باید به آنها خدماتی ارائه کند.
کاندیدای شورای اسلامی شهر کرمان عنوان کرد: ساختمان های نیمه ‌کاره زیادی در شهر کرمان رها شده و سرمایه معطل مانده لذا شهرداری باید سراغ این ساختمان‌ ها رفته و رفع مشکل کند.
وی تاکید کرد : نحوه‌ محاسبه عوارض در شهر کرمان باید شفاف و برای تمامی مردم تسهیل و توزیع ساخت ‌و ساز در شهر یکنواخت شود، سیستم ارجاع در شهرداری نقص ایجاد کرده و ساماندهی شود، مراکز درمانی و اداری و خدمات‌ رسانی به پیرامون شهر منتقل شود و همچنین حوزه‌ نظارتی در معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرمان تقویت شود.
پور اسماعیلی با بیان اینکه نباید کیفیت، سرعت و کمیت را در پروژه فدای یکدیگر کنیم افزود: از خام ‌فروشی املاک شهرداری کرمان جلوگیری شود و سازمان‌های شهرداری از ۱۳ عدد به ۱۰ سازمان کاهش یابد.
وی بیان کرد: فضای سبز کوچک ایجاد نکنیم، طرح فرهنگی قلعه ‌دختر و قلعه ‌اردشیر باید در اولویت باشد، ترافیک از مهمترین چالش های شهر کرمان است و نبود پارکینگ مناسب و کافی، نبود شریان مناسب و ترجیح خودرو محوری به پیاده ‌محوری از مهمترین عوامل ایجاد ترافیک در شهر کرمان است.
کاندیدای شورای اسلامی شهر کرمان گفت: وجود شریان ‌های مناسب ارتباطی از ساخت تقاطع غیرهمسطح ضروری‌ تر است و شهر کرمان نیازمند BRT است که باید اجرایی شود.
وی با بیان اینکه در رابطه با حمل و نقل ریلی باید امکان سنجی صورت گیرد افزود: شهرداری از یک نهاد خدماتی باید به یک نهاد اجتماعی و فرهنگی تبدیل شود و تمام پروژه های شهری باید پیوست فرهنگی و زیست محیطی داشته باشند و فرهنگسرا این نیست که خانه ای را اجاره کنیم و اسمش را فرهنگسرا بگذاریم.
پور اسماعیلی تصریح کرد: شورایاری ها و مشاوران جوان باید در کرمان فعال شود و شهرداری عملکرد غیرسیاسی داشته باشد.

**استفاده از جوانان سرلوحه فعالیت های شهرداری
همچنین دیگر کاندیدای شهرداری کرمان در صحن عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه در برابر نظارت شورای اسلامی بر شهرداری هیچ مقاومتی نخواهم کرد گفت: استفاده از جوانان سرلوحه فعالیت های شهرداری قرار خواهد گرفت زیرا با افکار و توانمندی جوانان آشنا هستم.
محمد سام با بیان اینکه مردم اعضای شورا را انتخاب کردند تا شهر کرمان آباد شود گفت: اصل مدیریت در شهرداری کرمان بر شفافیت و پاسخگویی است و شیوه مدیریت باید مردم محور باشد.
وی ادامه داد: تمام شهر به شورای شهر مرتبط است و زن و مرد هیچ تفاوتی ندارد زیرا شایسته سالاری اهمیت دارد.
کاندیدای شهرداری کرمان با بیان اینکه اگر شهردار شوم همراه استاندار کرمان خواهم بود گفت: بر اخذ عوارض از مردم نظارت کرده زیرا از مردم هیچ پول اضافه‌ ای نباید گرفته شود.
وی افزود: دفتر مدیریت بحران شهرداری تقویت می‌ شود، گوشم برای شنیدن هر صدایی آماده است و ارباب رجوع باید از سمت شهرداری به شورا برود تا شورا به وظایف خود برسد.
سام خاطرنشان کرد: ساختمان ‌هایی که در سطح شهر تخلف کرده و مجوز ندارند باید شناسایی و با آنها برخورد شود.
وی تدوین بانک جامع اطلاعات شهر کرمان، طرح تدوین هزینه ‌ها در شهرداری، حمایت از تشکل های مردم‌ نهاد و راه اندازی خانه تشکل ‌‌ها و خانه شهرداری را از دیر برنامه های خود در پست شهردار کرمان اعلام کرد و گفت: شهر بدون فرهنگ و روابط صحیح اجتماعی هرگز آرام و شاداب نخواهد بود و امثال پارک مادر باید در چهار گوشه شهر ایجاد شود.
وی از تقویت شهرداران محلات و واگذاری اختیارات بیشتر به آنها، تشکیل مجمع معماران، متخصصان و شهرسازان در شهر کرمان، تخریب دیوار بین شهرداری و متخصصان، عبور ایمن عابران پیاده از پل ها، طراحی محیط شهری برای عبور معلولان، ارزیابی اجتماعی پروژه های شهری را از دیگر برنامه های خود در صورت تصدی شهرداری کرمان نام برد.
این کاندیدای شهرداری کرمان با بیان اینکه تراکم جمعیت در هکتار کرمان باید حداقل به ۲۰۰ نفر برسد افزود: تقاطع های غیر همسطح باید طبق برنامه زمان‌بندی تمام شود، مسیرهای امن برای دوچرخه در شهر کرمان باید ایجاد شود و ساماندهی و زیباسازی ورودی شهر ضروری است.
وی اظهار کرد: مدیریت بافت تاریخی باید تشکیل شود و بسیاری از درختان سطح شهر که آفت زده ‌اند باید به آنها رسیدگی شود زیرا درخت سرمایه ملی است.
سام گفت: آلودگی هوا معضلی است که چندان جدی گرفته نشده و بسیاری امراض معلول آلودگی هوا است و باید در کرمان برای حل این مشکل چاره‌ اندیشی شود و رفتن به سمت شهر پاک نباید شعار باشد و شهرداری باید در استفاده از انرژی های پاک باید پیش قدم شود.
برای انتخاب شهردار کرمان 27 گزینه توسط اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر معرفی شدند که از این تعداد، با رای گیری و انصراف عده ای 6 گزینه نهایی برای تصدی پست شهردار باقی ماندند و بنا شد که شهردار از بین این افراد با ارائه رزومه و اعلام برنامه انتخاب شود.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار : بهنام احمدی *
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.