به گزارش ایرنا، حسین مهری روز شنبه در آئین افتتاح کارگاه مرکزی پروژه اقتصاد مقاومتی سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک کشور (سیماک) در کرمان افزود: از مجموع واحدهای دریافت کننده کدپستی در سامانه جی نف، 10 میلیون و و 800 هزار واحد روستایی و 41 میلیون و 700 هزار واحد اماکن شهری بوده است.
وی ادامه داد: پروژه جی نف (سامانه یکپارچه نشانی املاک) در استان کرمان باید به صورت جدی دنبال شود زیرا این طرح در پنج استان بزرگ کشور آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه در سامانه جی نف به هر مکان یک کدپستی داده می شود که مورد استفاده همه دستگاه ها قرار می گیرد گفت: در اجرای این طرح یک آدرس استاندارد برای املاک تعیین می شود.
وی تصریح کرد: طول و عرض جغرافیایی دادن به مکان از دیگر مزیت های سامانه یکپارچه نشانی املاک است و با این کار مشخصات مکان در دنیا یونیک می شود.
مهری یادآور شد: با اجرای سامانه جی نف، مکان هوشمند شکل گرفته و سرویس های مبتنی بر مکان هوشمند قابلیت اجرا می یابد و در این راستا می توان خدمات متفاوتی را به جامعه ارائه کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید در ربطه با مکان غنی سازی اطلاعات انجام داد بیان کرد: هویت مکان، افراد و کسب و کار سه ضلع مثلثی است که اگر وجود نداشته باشند اختلاس های بزرگ شکل گرفته، شفاف سازی مالکیت حاصل نمی شود و پرونده های بی شماری در دستگاه قضایی مطرح می شود.
وی با تاکید بر اینکه معابر بی نام از مشکلاتی است که باید تعیین تکلیف شوند گفت: واحدهای فاقد پلاک نیز باید ساماندهی شوند تا هویت مکان در کشور مشخص شود.
وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات ویژه شهروندی تحولی در خدمت رسانی به مردم است افزود: در این رابطه 140 خدمت احصاء شده که شهروندان می توانند از طریق اپلیکیشن ها و شماره تلفن های موجود، با صنوف در ارتباط باشند و از خدمات آنها استفاده کنند.
مهری اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های سازمان ملل در سال 2045 ، سه درصد اشتغال در بخش صنعت، چهار درصد در بخش کشاورزی و 93 درصد در بخش خدمات خواهد بود.
وی ادامه داد: مردم به اطلاعات شفاف، خدمت در دسترس و قیمت مناسب نیاز دارند که این ویژگی ها در خدمات جدید پست به صورت همزمان وجود دارد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.