به گزارش ایرنا حجت الاسلام عباس رمضانی پور جمعه در خطبه های نماز عید سعید قربان ضمن تبریک به مناسبت عید قربان اظهار کرد: همه عبادات برای انسانها کلاس درس و تربیت است و قربانی کردن هم درس فداکاری، ایثار، کمک به نیازمندان و مستمندان، گذشت و آمادگی برای شهادت در راه خدا را می آموزد.
وی با اشاره به اینکه خداوند به قربانی نیاز ندارد بیان کرد: کسی که می خواهد حج انجام دهد همچنین شخصی که وصیت به انجام قربانی کند و نیز کسی که نذر داشته باشد قربانی بر وی واجب می شود و بقیه قربانی ها مستحب است.
وی در تشریح فلسفه قربانی گفت: تعیین مسیر زندگی و تقرب به خدا، تقرب به خداوند و رابطه معنوی شما با خالق هستی، فرودستی غیر خدا، عطوفت الهی شامل حال بندگان، توجه به جامعه و خدمت به خلق و ایجاد شادی جمعی و اجتماعی و همچنین تاسیس مکتب توحید و ملت ابراهیمی شدن از فلسفه قربانی کردن است.
امام جمعه رفسنجان به بصیرت افزایی در جامعه تأکید کرد و گفت: در جامعه تحمل و ظرفیت داشتن را در برابر انتقادها بالا ببریم و انسانها نباید خود را به بی خبری و جهالت بزنند و جامعه را دچار اختلال کنند.
وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی هم در مورد بصیرت بیاناتی داشتند و بصیرت را موجب کارایی و به هدایت و به سر منزل مقصود رساندن می دانند و توصیه دارند که حامی انقلاب اسلامی باشیم.
خبرنگار : مریم رضایی** انتشار : بهنام احمدی *
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.