فرهاد شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: در طی این مدت 245 مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.
وی از ثبت نام یکهزار و 744 نفر در مراکز کاریابی این شهرستان خبر داد و گفت: 459 نفر در این شهرستان از طریق مراکز کاریابی مشغول به کار شدند.
وی خاطرنشان کرد: پنج هزارو 197 نفر مشاوره و پاسخگویی به نامه های ارجاعی توسط این اداره انجام شده است و 707 نفر نیز توسط واحد کاریابی جهت کسب مهارت به فنی و حرفه ای این شهرستان معرفی شده اند.
شریفی به عملکرد بخش بازرسی این اداره نیز اشاه کرد و افزود: سه هزارو 749 مورد بازرسی از کارگاه ها و واحدهای مشمول قانون کار، 72 مورد بازرسی از کارگاه های برخوردار از اتباع بیگانه، 556 مورد بررسی مشاغل سخت و زیان آور، بررسی 77 مورد حوادث ناشی از کار و 75 مورد تحقیق از پرونده های ارجاعی از مراجع حل و اختلاف، گوشه ای از عملکرد این بخش محسوب می شود.
وی به نقش مهم شرکت تعاونی ها در ایجاد اشتغال تاکید کرد و افزود: 51 مورد تشکیل شرکت تعاونی، 248 مورد برگزاری مجامع تعاونی ها و آموزش یکهزار و 36 نفر ساعت از عملکرد بخش تعاونی این اداره است.
وی تصریح کرد: برقراری مقرری بیمه بیکاری 439 نفر، معرفی 31 نفر مقرری بگیر به فنی و حرفه ای برای دریافت مهارت و معرفی 446 نفر متقاضی برای برقراری بیمه بیکاری به تامین اجتماعی جهت برقراری مقرری انجام شده است.
رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جیرفت ادامه داد: قطع مقرری بیمه بیکاری 326 نفر و اشتغال مجدد مقرری بگیران 27 نفر دیگر از عملکردهای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان محسوب می شود.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار و انتشاردهنده: روح اله صائب *
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.