به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی سعیدی شامگاه سه شنبه در آیین بزرگداشت سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر که به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در جوار حرم شهدای گمنام این شهر برگزار شده بود افزود: استکبار می خواهد با وادار کردن این امت به تسلیم به هدفش که همانا شکستن الگو بودن امت ما در جهان امروزی است، دست یابد.
*ضرورت پای بندی به الزامات قانون انقلاب
حجت الاسلام سعیدی گفت: اگر ما و نسل های بعد از ما به الزامات قانون انقلاب پایبند نباشیم به سرنوشت انقلاب های پیشین دچار خواهیم شد و در واقع دشمنان به آرزوی دیرینه شان خواهند رسید..
وی با تاکید بر اینکه این انقلاب با الزامات قانونی خود باید تداوم داشته باشد اظهار کرد: بقای هر امت هم الزاماتی دارد و هر امتی ممکن است در یک دوره ای بدرخشد و رویش داشته باشد و در دوره ای هم ممکن است با ریزش هایی همراه باشد.
وی خاطرنشان کرد: زیارت عاشورا سندی است که به ما یادآوری می کند همان امتی که روزی یک امت برگزیده به شمار می رفت چگونه دچار ریزش شد.
به گفته سعیدی زیارت عاشورا سند خیانتی است که چهار مرحله از براندازی را توسط پنج گروه بیان می کند.
وی با مطرح کردن این سئوال که آیا انقلاب اسلامی ایران هم ریزش داشته است یا نه بیان کرد: نمی توانیم برای انقلاب مصداقی از ریزش پیدا کنیم اما امت ما دچار فراز و نشیب هایی شده که باید ببینیم در چه مقاطعی دچار چه اشتباهاتی شدیم و آن اشتباهات را جبران کنیم.
حجت الاسلام سعیدی با اشاره به نقش خواص در انقلاب ها خاطرنشان کرد: خواص در هر انقلابی چهره کاریزماتیکی دارند و از آنجا که با رهبری انقلاب ارتباط دارند در یک دوره ای از چهره محبوبی برخوردار هستند اما باید توجه کنند که مبادا این محبوبیت منتج به ریزش شود.
وی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی ایران، رویش خواص بسیار فراوان بود اظهار کرد: برخی از خواص هم دچار ریزش های اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شدند که همه ما باید از آنها عبرت بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: تاریخ، آینه تمام نمایی است برای درس گرفتن از رویش ها و عبرت گرفتن از ریزش ها البته انسان ها در این تحولات نقشی اساسی ایفا می کنند.
این آیین با حضور معاون سیاسی استاندار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، خانواده های شهدا و جمعی از مسئولان استانی در جوار حرم مطهر شهدای گمنام شهر کرمان برگزار شد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7429/3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.