سرهنگ خانباز امیرافضلی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در پی کسب اخباری مبنی بر تصرف گسترده اراضی ملی در منطقه ریگ‌آباد سلمانیه از توابع بخش چاه ‌دادخدای شهرستان قلعه‌گنج موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت .
وی با بیان اینکه سودجویان به منظور کشت و کار به این اراضی تعرض کرده بودند، تصریح کرد: با پیگیری نیروهای حقوقی و هماهنگی و دستور مقام قضایی توسط مأموران فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی جنوب کرمان و همکاری نیروی انتظامی شهرستان قلعه‌گنج به صورت شبانه از اجرای عملیات آن‌ها جلوگیری به عمل آمد.
وی اظهار کرد: به دور از هرگونه مماشات و مسامحه‌ای حراست و حفاظت از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: مردم می‌توانند هرگونه آتش‌سوزی و تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی را از طریق تماس با شماره 1504 اطلاع رسانی کنند تا بلافاصله با متجاوزان برخورد قانونی انجام شود.
مساحت کل منطقه جنوب کرمان سه میلیون و 850 هزار هکتار است که 85 درصد آن دولتی می باشد.
وسعت جنگلهای این منطقه 480 هزارهکتارو وسعت مراتع هم بالغ بر یک میلیون و 918 هکتار می باشد که از این بابت رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است
اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان هفت شهر، جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبار و فاریاب را پوشش می دهد.
مرکز شهرستان قلعه گنج در 420 کیلومتری جنوب کرمان است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز** انتشار دهنده روح اله صائب *
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.