به گزارش ایرنا معین دوشنبه شب در آیین زادروز مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان افزود: آیت الله هاشمی علاوه بر اینکه یک سیاستمدار و مدیر واقعی بود در بسیاری از امور عالمانه برخورد می کرد و بسیار صمیمی و روشن فکر بود.
وی با اشاره به اینکه آشنایی من با ایشان به نیم قرن می رسد ، تصریح کرد: وی نگاه اعتقادی، انقلابی و جهانی داشتند، وجود ایشان در خط مقدم مبارزات انقلاب، دوران سازندگی، اصلاحات، دفاع مقدس، جبهه اصلاحات و همچنین 10 سال اخیر عمر، نشان از وجود پتانسیل عظیمی است که خداوند در وجود ایشان نهاده بود.
معین، خاطرنشان کرد: من با ایشان ارتباط نزدیکی داشتم وی یکی از قطب های علمی کشور بود که در شهرستان رفسنجان شکل گرفت.
وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرات خود را به صورت روزمره یادداشت می کرد گفت: این خاطرات می تواند برای نسل های آینده راهگشا باشد.
وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: مرحوم هاشمی رفسنجانی بیشترین خدمت را به دانشگاههای کشور انجام داد و این موضوع موجب رشد علمی موشکی در ایران شد و در واقع می توان به جرات گفت که بیشترین توسعه آموزش در دولت هاشمی رفسنجانی رخ داد.
یاسر هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در این مراسم اظهار کرد: دوران تشییع و مرگ مرحوم هاشمی رفسنجانی نقطه عطف زندگی ایشان است که وی را برای همیشه زنده نگه می دارد.
وی افزود: دوران زندگی ایشان قبل و بعد از پیروزی انقلاب، دوران سازندگی، اصلاحات و دوران اعتدال از مهمترین دوران زندگی وی به شمار می آید.
فرزند ایت الله هاشمی رفسنجانی ضمن بیان ابعاد شخصیتی پدرش گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی 70 سال عمرش را صرف خدمت به مردم، اعتلای کشور، رفاه و توسعه مردم کرد و نگاه عالمانه ای به اتفاقات داشتند.
وی تصریح کرد: در طول عمر وی، به نقاط عطفی می توان اشاره کرد نقاطی که برای کشور تهدید بود ولی با درایت ایشان آن نقاط به فرصت تبدیل و موجب رشد و تعالی کشور شد.
یاسر هاشمی افزود: دوران زندگی ایشان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، دوران سازندگی، اصلاحات و دوران اعتدال از مهمترین دوران زندگی وی به شمار می آید ولی دوران تشییع و مرگ ایشان یکی از دوران های مهم زندگی و نقطه عطفی در زندگی وی به شمار می آید که ایشان را برای همیشه زنده نگه می دارد.
وی به دوران طلبگی و حضور پدرش در جوار امام راحل (ره) نیز اشاره کرد و گفت: وی در دوران قبل از انقلاب برای پیشبرد اهداف انقلاب بسیار زحمت کشید و زمانی ایشان در زندان بود به عنوان مفسر قرآن شناخته می شد.
وی ادامه داد: نوشتن کتاب معروف ایشان در زمینه سیاست در دوران تبعید که توجه دنیا به این کتاب معطوف شد و آثار و خدمات دیگری که از ایشان به جا مانده است ایشان را ماندگار کرده است.
یاسر هاشمی به بینش سیاسی پدرش اشاره کرد و افزود: وی با تکیه بر مردم و با حضور مردم در همه دورانهای خدمت همیشه موفق بوده است و تنها شخصیت سیاسی بود که خود را در رأی مردم قرار داد و اعتدال را جناح نمی دانست.
وی خاطرنشان کرد: امروز ترکیب اسلامیت و محوریت جمهوری اسلامی مطرح است لذا ترکیب این دو مولفه می تواند ما را به اهداف برساند که امیدواریم با زنده نگه داشتن رهنمودهای شخصیت هایی چون هاشمی رفسنجانی در راستای ارتقای کشور و توسعه آن قدم برداریم.
در این آیین رونمایی از کتابخانه آیت الله هاشمی رفسنجانی در موزه ریاست جمهوری رفسنجان با حضور رئیس شورای شهر و یاسر هاشمی انجام شد که طبق وصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی کتابخانه شخصی ایشان با هفت هزار جلد کتاب در اختیار دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان قرار گرفت.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده:نجمه حسنی*
7433/3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.