به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان در این دیدارهای جداگانه ضمن قدردانی از صبر، ایثار و مقاومت خانواده معظم شهدا افزود: در تاریخ هر ملت، فراز و نشیب‌ های تلخ و شیرینی وجود دارد که تعیین ‌کننده سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت است.
وی ادامه داد: در این راستا تاریخ ایران اسلامی نیز همواره شاهد ایثارگری ها و از خود گذشتگی های دلیرمردانی بوده که هدفشان خدمت به خلق و اعتلای نظام اسلامی بوده است.
رزم حسینی از شهداء به عنوان بزرگ مردان این سرزمین و پشتوانه محکم مسئولانی یاد کرد که در مسیر خدمت به خلق، جهادگونه گام بر می دارند و یادآورشد: بقای انقلاب اسلامی نیازمند تداوم راه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی دیدار، سرکشی و رسیدگی به مشکلات خانواده های شهدا را تکلیف مسئولان دانست و تصریح کرد: شهدا ارزشمندترین دارایی خود را در راه تحقق اندیشه های امام راحل فدا کردند که تکریم خانواده معظم شاهد و ایثارگر تنها اقدام ناچیز در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها است.
استاندار کرمان در ادامه این دیدارها از آمادگی دولت برای اعطای تسهیلات ارزان‌ قیمت به طرح‌ های خوداشتغالی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: کار دولتی، دولت را بزرگ و ملت را کوچک خواهد کرد به گونه ای که در حال حاضر دستگاه های دولتی استان کرمان با تورم 2 و نیم برابری نیروی انسانی مواجه است و 95 درصد بودجه کشور در حوزه پرداخت حقوق کارمندان و هزینه های جاریه صرف می شود.
علیرضا رزم حسینی همزمان با چهارمین روز از هفته دولت به اتفاق مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و همچنین معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان با حضور در منزل شهیدان نصرالله خاندانی و محمدعلی زینهاری، با خانواده این شهدای والامقام دیدار و گفت و گو کرد.
** شهید والامقام محمدعلی زینهاری
شهید محمدعلی زینهاری بیست ‌و دوم مهر 1325، در شهرستان کرمان متولد شد، وی تا پایان ‌مقطع ابتدایی درس خواند و از طریق جهاد سازندگی به عنوان راننده به ‌جبهه های حق علیه باطل اعزام شد تا اینکه چهاردهم اردیبهشت 1364، در جزیره ‌مجنون بر اثر اصابت ترکش به‌ سینه و پا، به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مزار وی در گلزار شهدای‌ زادگاهش واقع است.
** شهید بزرگوار نصرالله خاندانی
شهید نصرالله خاندانی در 14 آذر 1328 در خانواده‌ ای مذهبی در کرمان متولد شد و تا مقطع دبستان درس خواند، تا اینکه بعد از پیروزی انقلاب به عضویت سپاه (دادگاه انقلاب) در آمد که نهایتا بر اساس درخواست خانواده از عضویت سپاه خارج شود و در اداره کل آموزش ‌و پرورش استان مشغول به کار شد و 6 سال در این نهاد خدمت کرد و سرانجام نصرالله خاندانی در 27 اسفند 1365 به دست عوامل گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.
گروهک منافقین پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 30 خرداد 1360 به مبارزه مسلحانه روی آورد و با ترورهای گسترده در نقاط مختلف کشور سعی داشت میان مردم رعب و وحشت ایجاد کند تا از این طریق حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سئوال برده و قدرت را به دست بگیرد.
از طرفی این گروهک تروریستی از هیچ تلاشی برای از میان برداشتن افراد موثر در پیشرفت انقلاب فروگذار نکرد و خوش خدمتی‌ اش به ایادی استکبار را به خوبی نشان داد.
در این راستا شهید حجت الاسلام علی ایرانمنش (مدیرکل شهید آموزش و پرورش استان کرمان) روز بیست و هفتم بهمن ماه سال 1365 مقابل درب منزل در حالی که قصد سخنرانی در جمع رزمندگان پادگان قدس اعزامی به جبهه های جنگ را داشت، به همراه همکار خود شهید نصرالله خاندانی توسط منافقین بر اثر گلوله های پی درپی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
اکثر اعضای این گروهک که جوان‌ های فریب خورده بودند، پس از دستگیری‌ اعتراف کردند که سران گروهک منافقین با وعده‌ های دروغین و ادعاهای پوچ آنها را فریفته و این گروهک با ادعاهای نافرجام و حمایت‌ کشورهای غربی پابرجاست.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.