به گزارش ایرنا، 240 کیلومتر از 400 کیلومتر محور کرمان - دیهوک در استان کرمان قرار دارد که امروز 20 کیلومتر از این محور به بهره برداری رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این پروژه با هدف توسعه حمل و نقل کشور طراحی و پیش بینی شده است افزود: هم اکنون 6 پیمانکار در استان کرمان برای اجرای 120 کیلومتر دیگر از این پروژه مشغول کار هستند.
امیر امینی تصریح کرد: 20 کیلومتر از پروژه محور کرمان - راور - دیهوک در سال گذشته، 20 کیلومتر در نیمه نخست امسال و 25 کیلومتر دیگر نیز ظرف 2 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه از سال 89 آغاز شده و به دلایلی متوقف شده بود گفت: سال گذشته با اهتمام دولت تدبیر و امید و همکاری پیمانکاران فعالیت مجدد در این پروژه آغاز شد.
وی با تاکید بر اینکه برای اتمام این پروژه در حوزه استان کرمان 240 میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: هم اکنون برای پرداخت مطالبات پیمانکار حدود 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم اما پروژه همچنان فعال مانده است.
امینی با بیان اینکه ترافیک محور کرمان - راور - دیهوک سنگین و پرترافیک است اظهار کرد: با نهضت توسعه ای دولت تدبیر و امید این پروژه ظرف 18 ماه آینده در حوزه استان کرمان منوط به تامین اعتبار به اتمام خواهد رسید و هیچ مشکلی به لحاظ فنی، توانایی و قابلیت اجرایی وجود ندارد.

** 2 هزار کیلومتر راه اصلی کشور در هفته دولت به بهره برداری می رسد
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: از مجموع 2 هزار کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی کشور که در هفته دولت به بهره برداری می رسد 147 کیلومتر راه اصلی و یکصد کیلومتر راه روستایی در استان کرمان قرار دارد.
امینی افزود: حدود 10 درصد از مجموع پروژه های قابل بهره برداری کشور در این هفته مربوط به حوزه استحفاظی استان کرمان است.
وی ادامه داد: راه های اصلی و بزرگراهی در حوزه اداره کل راه و شهرسازی شمال و جنوب استان کرمان و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل است که با اعتبار 210 میلیارد تومان به پایان رسیده است.
امینی گفت: 38 میلیارد تومان اعتبار نیز برای بهره برداری یکصد کیلومتر راه روستایی در استان کرمان هزینه شده است.
استان کرمان در مجموع دارای 20 هزار کیلومتر راه است که از این میزان 10 هزار کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی است.
این آیین با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه راور و سایر مسئولان در شهرستان راور کرمان برگزار شد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار : بهنام احمدی *
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.