ابراهیم محمدی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مرد 60 ساله عصر امروز به همراه خانواده خود برای گردش به محل سد خاکی جیرفت رفته بود که به قصد شنا و پس از ورود به آب غرق شد.
وی بیان کرد: خانواده این مرد که به علت همراه نداشتن گوشی و وسیله ارتباطی قادر به تماس گرفتن با دستگاه های امدادی نبودند پس از یک ساعت با تهیه تلفن همراه از دو گردشگر دیگر در این محل موفق به تماس با دستگاه های امدادی جیرفت شدند.
وی عنوان کرد: پس از این حادثه تیم هایی از هلال احمر، غریق نجات و آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند که در نهایت با حضور و کمک نیروهای بومی و منطقه ای مرد غرق شده از داخل آب بیرون کشیده می شود.
ابراهیم محمدی اضافه کرد: با توجه به وجود استخرهای کشاورزی، آبگیرهای فصلی و سدهای خاکی در این منطقه نیازمند تیم امدادی قوی غریق نجات هستیم.
وی گفت: در زمان بروز اینگونه حوادث وجود تیم های آموزش دیده با تجهیزات ایمنی لازم کمک موثری را به تیم های فوریت های پزشکی در کمترین زمان برای کمک به مصدومان خواهد کرد.
وی ادامه داد: دریاچه و رودخانه ها حریم امنی برای شنا نیستند، همواره توصیه می شود از مکان های ایمن مانند استخر برای شنا استفاده شود چرا که بیشترین آمار غرق شدگی مربوط به رود خانه ها و سدها است که دلیل اصلی آن نیز وجود جریان های شدید، شکافنده و مرگبار امواج رودخانه ها است.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: روح اله صائب *
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.