"مهدی جهان نجاتی" در نشست خبری با اشاره به طرح ضربتی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج اظهار کرد: براساس تصمیم بانک مرکزی، 11 بانک کشاورزی، ملت، تجارت، رفاه، مسکن، ملی، مهر ایران، صادرات، توسعه تعاون، پارسیان و سپه موظف شدند در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بدون هرگونه محدودیت و خارج از روند اقدام کنند.

وی افزود: این دستورالعمل از روز گذشته و همزمان با آغز دهه کرامت اجرایی شده و میزان تسهیلات برای هر نفر 10 میلیون تومان، بدون سود، با کارمزد چهار ساله و بازپرداخت پنج ساله است.

جهان نجاتی تصریح کرد: برای خانواده شهداء، جانبازان، نخبگان و ایثارگران مبلغ وام ازدواج دو برابر است.

وی بیان کرد: برای دریافت تسهیلات هر نفر یک ضامن بیشتر نیاز نیست و شرایط تسهیل شده و اعتبار خیلی خوبی به استان کرمان داده شده و با این شرایط کسی پشت صف قرار نمی گیرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: در بانک کشاورزی از اول امسال به بیش از یک هزار و 200 نفر به مبلغ 13 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت شده و اکنون 600 نفر در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج بانک کشاوری هستند و هیچ محدودیتی برای پرداخت نداریم.

وی با اشاره به اینکه حساب یارانه خانوار می تواند به عنوان پشتوانه ضمانت وام قرار بگیرد، افزود: حداکثر مدت انتظار برای دریافت وام ازدواج نباید بیش از یک ماه طول بکشد.

جهان نجاتی تصریح کرد: همه بانک های استان در جریان اجرای این طرح هستند و پیش بینی شده در این طرح 500 هزار نفر در سطح کشور تسهیلات ازدواج دریافت کنند.

وی در ادامه بیان کرد: بانک کشاورزی استان کرمان اعتباری به میزان یک هزار و 500 میلیارد ریال برای صادرکنندگان محصولات کشاورزی و فرآوری شده با نرخ سود 9 درصد و شش ماهه در نظر گرفته که میزان این تسهیلات بدون سقف است.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان گفت: براساس بند و تبصره 16 قانون بودجه امسال هر کس اصل بدهی اش تا 40 میلیون تومان باشد، با پرداخت بدهی، سود به عهده دولت واگذار و دیرکرد بخشیده می شود البته افرادی که سودها را به اصل وام اضافه کرده باشند، مشمول این طرح نمی شوند.

وی افزود: تاکنون 16 هزار فقره پرونده از این مسیر تعیین تکلیف و کمک خوبی به بخش کشاورزی و دامپروری شده استان کرمان است.

جهان نجاتی تصریح کرد: اعتبارات صندوق توسعه ملی برای تمام زیربخش های کشاورزی و غیرکشاورزی به میزان 50 هزار میلیارد تومان در سال جاری در کشور گذاشته شده و هر کس برای فعالیت اقتصادی بخواهد استفاده کند، می تواند.

وی بیان کرد: همچنین تسهیلات طرح رونق تولید امسال نیز پرداخت می شود و علاوه بر بنگاه های کوچک و متوسط، اصناف و واحدهای مربوط به میراث و گردشگری نیز می توانند استفاده کنند و اولویت با کسانی است که سال قبل نتوانسته اند این تسهیلات را دریافت کنند.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان در ادامه با اشاره به عملکرد بیمه محصولات کشاورزی اظهار کرد: در سال جاری 870 میلیارد ریال در زمینه خسارت محصولات کشاورزی پرداخت کرده ایم و فقط مبلغی مربوط به دام باقی مانده و استان کرمان بیشترین مبلغ غرامت را در کشور دریافت و پرداخت کرده است.

وی در ادامه افزود: خط اعتباری در سال جاری برای مکانیزاسیون کشاورزی به استان آمده که با نرخ 15 درصد، پنج ساله و بدون سقف است.

جهان نجاتی تصریح کرد: اعتبارات بسیار خوبی در سال جاری در بخش های مختلف وجود دارد و کسانی که بخواهند استفاده کنند، فرصت خوبی است.
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان در ادامه بیان کرد: قبل از برجام حداکثر با سه کارگزار در دنیا می توانستیم کار بکنیم اما در حال حاضر با 22
کشور ارتباط داریم و 120 بانک با بانک های ما کار می کنند.

وی اظهار کرد: امسال برای استان کرمان 180 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی با سقف 20 میلیون تومان، بازپرداخت پنج ساله و نرخ چهاردرصد در نظر گرفته شده که این عدد در راستای ایجاد اشتغال و طرح ضربتی است.

جهان نجاتی در ادامه افزود: با توجه به وسعت و جمعیت استان کرمان، تنها دو و نیم درصد از پول های کشور را داریم که به اندازه سرانه جمعیتی، سهمی از نقدینگی کشور نداریم و از این لحاظ فقیر هستیم.


وی تصریح کرد: چهار شرکت بزرگ اقتصادی در استان فعال هستند که حساب مالی هیچ کدام از آنها در استان نیست و اگر این پول ها به استان بیاید، که در برنامه ششم توسعه الزام شده، نقدینگی استان از 2 و نیم درصد به 8.7 درصد می رسد و بعد از تهران بیشترین حجم پول را خواهیم داشت.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان با بیان اینکه رشد در جایی ایجاد می شود که پول باشد، گفت: هیچ دلیل عقلی و منطقی برای نیاوردن این پول ها به استان وجود ندارد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 712532
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.