به گزارش ایرنا هوشنگ فلاحتیان عصر چهارشنبه در آیین بهره برداری از پست 400 کیلو ولت ارگ بم افزود: این در حالی است که کرمان در سالهای گذشته وارد کننده برق از استان های همجوار بود.
وی بیان کرد: تراز تولید نسبت به مصرف برق در استان کرمان حدود 300 مگاوات مثبت شده است و همین مقدار به استان سیستان و بلوچستان و استان های همجوار برق صادر می شود.
معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو در بخش برق سرمایه گذاری های سنگینی در استان کرمان در دستور کار خود قرار داده که پروژه های زیادی در سه سال اخیر به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: همچنین در سه سال دولت تدبیر و امید حدود 500 مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید برای استان کرمان فراهم شده است.
فلاحتیان بیان کرد: در طول ماه های آینده با حضور مقامات عالیرتبه کشور شاهد افتتاح نیروگاه 500 مگاواتی سیرجان و نیروگاه 500 مگاواتی گل گهر خواهیم بود.
وی با بیان اینکه ایجاد زیر ساخت های صنعت برق بسیار گرانقیمت است افزود: به ازای هر کیلو وات ساعت 40 تومان زیان می دهیم اما به دلیل ضرورت رفع افت ولتاژ و نیاز صنعت و کشاورزی اقدام به ایحاد زیر ساخت ها می کنیم.
معاون برق و انرژی وزارت نیرو اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح پست 400 کیلو ولت ارگ بم در شهرستان بم هستیم و پس از تلاش های پنج ساله این تاسیسات آماده بهره برداری است.
وی افزود: ظرفیت این پروژه در فاز اول 200 مگاوات آمپر و با راه اندازی فاز دوم آن تا سال آینده ظرفیت آن به 400 مگاوات آمپر افزایش پیدا خواهد کرد.
وی گفت: این پست از طریق خط انتقال 400 کیلو وات به نیروگاه یک هزار و 500 مگاواتی سیکل ترکیبی کرمان متصل شده است.
فلاحتیان تصریح کرد: برای راه اندازی این پست حدود 100 میلیارد تومان و برای خط انتقال آن 400 میلیارد تومان و مجموعا 500 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
وی ادامه داد: با راه اندازی این پست نیاز دیرینه شهر بم و مناطق همجوار آن به انرژی برق برای حال و آینده تامین می شود و با ایجاد زیرساخت های برق فرصت را برای سرمایه گذاران جهت ایجاد کارهای تولیدی و صنعتی در این خطه فراهم می کند.
وی با اشاره به سفر وزیر نیرو به استان کرمان در روز پنجشنبه افزود: افتتاح نیروگاه 20 مگاواتی خورشیدی ماهان، پست 400 کیلو واتی بهرمان رفسنجان و کلنگ زنی عملیات ساخت نیروگاه 500 مگاواتی زرند از جمله برنامه های توسعه ای حوزه برق است.
خبرنگار:داود رجبی بهجت** انتشار: بهنام احمدی *
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.