محمدمهدی بلوردی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موانع و مشکلات پنهان خطوط ریلی ارزیابی و برطرف شود.
وی با تاکید به اینکه باید شرکت های خصوصی را به سرمایه گذاری ریلی دعوت کنیم گفت: ساخت اولین خط آهن استان به وسیله بخش خصوصی گل گهر سیرجان به طول 180 کیلومتر پذیرفته شده است.
وی اظهار کرد: تاکنون آنطور که باید از ظرفیت حمل بار در راه آهن استان کرمان استفاده نشده لذا باید از رهنمودهای استاندار کرمان برای بهبود حمل بار معادن و شرکت ها استفاده شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه هر سال 60 میلیون تن بار توسط راه آهن استان کرمان منتقل می شود افزود: حمل و نقل زمینی بار برای بسیاری از شرکت ها به علت حجم زیاد بار به معضلی تبدیل شده است.
وی عنوان کرد: در توزیع و بهره برداری قطارهای استان کرمان ضعف وجود دارد زیرا خطوط ریلی سیرجان - بندرعباس (با 2 خط رفت و برگشت و 300 کیلومتر مسافت) بازدهی مناسبی نداشته و ماه گذشته فقط چهار قطار از سیرجان به سمت بندرعباس رفته است.
بلوردی گفت: مجتمع گل گهر سیرجان به تنهایی در تولید کنستانتره، گندله، فولاد اسفنجی و تولید ورق در افق سال 98 حداقل 16 میلیون تن خروجی بار خواهد داشت.
وی بیان کرد: بارگیری، تخلیه و مدت زمان توقف در ایستگاه ها در راه آهن استان باید اصلاح شود.
رئیس شورای حمل و نقل استان کرمان افزود: هم اکنون سوخت مورد نیاز سیستان و بلوچستان با توجه به درصد بالای تصادفات جاده ای با تانکر حمل می شود و انتقال سوخت از خطوط ریلی موجب کاهش ریسک و تسهیل در کارها می شود که باید در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: ابتدا بار راه آهن چابهار به مرکز کشور از فهرج در شرق استان کرمان می گذشت و اکنون از خط آهن چابهار - زاهدان - مشهد می گذرد لذا با توجه به حجم زیاد بار از این بندر تجاری نباید فقط یک خروجی ریلی داشته باشد و ایستگاه فهرج ظرفیت اتصال به این خط را دارد.
بلوردی تصریح کرد: خط آهن کرمان - زرند - بافق نیز ظرفیت کافی برای مسافربری ندارد و باید تقویت شود.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.