به گزارش ایرنا مسعود سلطانی فر روز شنبه در نشست صمیمی با سمن ها و هیات های ورزشی کرمان در تالار برق این شهر با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید بخش جوانان تحت شعاع ورزش قرار نگرفته است افزود: اعتبارات تخصیص یافته به حوزه ورزش نیز با پیگیری دولت تدبیر و امید طی سالهای اخیر رشد چندین برابری را تجربه کرده است .
وی تصریح کرد: وام ازدواج در آغاز دولت تدبیر و امید 2 هزار و 900 میلیارد تومان در کشور با سقف 3 میلیون تومان بود که در پایان سال 95 این وام به 9 هزار و 800 میلیارد تومان با سقف 10 میلیون تومان رسیده و حدود سه و نیم برابر شده است.
وزیر ورزش و جوانان گفت: تعداد سمن های جوانان از 50 سمن در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید به 2 هزار سمن در حال حاضر رسیده است.
وی افزود: تعداد خانه های جوان در سال 92 صفر بوده و این تعداد در پایان سال 95 به 52 خانه جوان در کشور رسیده است.
سلطانی فر عنوان کرد: یکی از مهمترین نیازهای جوانان دفاتر مشاوره و راهنمایی ازدواج است زیرا در بدو ازدواج به شدت به این دفاتر نیاز داریم وجود این دفاتر از کمتر از 20 دفتر مشاوره و راهنمای ازدواج در سال 92 به بالای 200 دفتر در دولت تدبیر و امید رسیده است.
* سازمان جوانان مستقل می شود
سلطانی فر گفت: با درک صحیح جوانان و تاکید رئیس جمهور که در مناسبت مختلف بحث استقلال بخش جوانان را مطرح کردند، سازمان جوانان مستقل خواهد شد زیرا این مطالبه جوانان، یکی از سیاست ها و رویکردهای کمک به مشکلات این قشر جامعه است.
وزیر ورزش و جوانان افزود: در قالب لایحه ای سه وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و احیای سازمان ورزش و جوان تحویل مجلس شده و امیدواریم قبل از معرفی کابینه جدید انتزاعات صورت گیرد .
وی با بیان اینکه تمرکز و پرداختن به مسائل جوانان سیاست جدی دولت یازدهم و دوازدهم خواهد بود اظهار کرد: توسعه فعالیت خانه جوان، سمن ها و افزایش اعتبارات با تاکید و تمرکز دولت تدبیر و امید در بخش جوانان با قاطعیت رسیدگی خواهد شد.
سلطانی فر گفت: با ساماندهی حوزه جوانان روند حرکت توسعه کشور و استان ها سریعتر خواهد شد و تمرینی است که جوانان با حضور در سازمان های مردم نهاد برای ورود به مدیریت کشور آماده شوند.
وی افزود: سال 89 با ادغام 2 سازمان تربیت بدنی و جوانان وزارت و جوانان تشکیل و از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در سال 92 بنا شد که بخش جوانان با رویکرد جدیدی ساماندهی شود و در بخش های اوقات فراغت، تحصیل، مسکن، اشتغال و جوانان قدم هایی برداشته شد.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تاکنون در تمامی سفرهای استانی با سمن های جوانان نشست داشته ایم گفت: سمن های استان کرمان در سال 92 صفر بوده،و امروز به 51 سمن رسیده و تا پایان سال 96 تعداد سمن های این استان به مرز یکصد سمن می رسد لذا در این بخش با وجود انتقادها در استان ها و کشور دستاوردهای خوبی رقم خورده است.
وی افزود: برای اجرای سیاست جوان گرایی در وزارت ورزش و جوانان نیازمند به فکر، هوا، فضا و افراد جدیدی در ستاد و استان ها هستیم و از نیروهای جوان زیر 40 سال برای مدیریت اداره کل های کرمان، خراسان جنوبی، خوزستان و مرکزی استفاده کردیم که نتیجه خوبی داشت لذا این رویکرد را با جدیت ادامه می دهیم.
سلطانی فر با بیان اینکه در کشورهای مختلف ازجمله کشورهای اروپایی نیز این رویکرد در حال اجرا است ادامه داد: در وزارت ورزش و جوانان ظرف چندماه آینده میانگین سن مدیران تا 10 سال کاهش پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه تعامل خوبی بین دولت و مجلس شورای اسلامی در فرایند تصویب برنامه برنامه ششم توسعه وجود داشت گفت: اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به ورزش و جوانان در این برنامه مصوب شد که 20 درصد به بخش جوانان و بقیه صرف توسعه ورزش همگانی، بانوان، روستایی عشایری و جانبازان و معلولان تخصیص یافت و از این محل به تشکیل کمیته های عمرانی و هیات های ورزشی نیز کمک خواهیم کرد.
وزیر ورزش و جوانان افزود: اعتبارات تخصیص یافته به هیات ها در سال های گذشته محدود بوده و تا پایان سال اعتبارات هیات های ورزشی بین 3 تا 5 برابر افزایش خواهد داشت و با استفاده از این منابع همچنین هر چه زودتر پروژه های نیمه تمام را تکمیل خواهیم کرد.
وی بیان کرد: در هر شهرستان کرمان تعدادی زمین های مینی فوتبال مصنوعی ایجاد خواهیم کرد و همچنین تعداد خانه های ورزشی روستایی را از 150 خانه در سال گذشته به یکهزار می رسانیم و با توجه به محرومیت کرمان ظرفیت خوبی به این استان تعلق خواهد گرفت.
سلطانی فر همچنین از استاندار کرمان و سایر مسئولان جهت رونمایی از طرح مکان یابی و معرفی ظرفیت های ورزشی استان کرمان و برنامه ریزی برای اینکه در یک افق زمانی به دستاوردهای منحصر به فردی می رسند قدردانی کرد .
در دیدار وزیر ورزش و جوانان، استاندار کرمان، مجمع نمایندگان و سمن ها و جامعه ورزشی استان از طرح توسعه و سامانه اماکن ورزشی نیز رونمایی شد و در این طرح مکان ها و سانس های ورزشی به راحتی از طریق سایت قابل دسترسی و جستجو است.
مسعود سلطانی‌ فر روز شنبه به منظور حضور در شورای اداری استان، وارد کرمان شد و در بدو ورود به فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی، مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان کرمان قرار گرفت.
نشست صمیمی با سمن ها و هیات های ورزشی و بازدید از پروژه امام علی (ع) و پیست دوچرخه سواری در محل مجموعه ورزشی امام علی (ع) از اهم برنامه ‌های وزیر ورزش و جوانان در سفر یک روزه خود به استان کرمان است.
مسعود سلطانی فر متولد 1338 در تهران، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و سابقه همکاری با حسن روحانی را داراست که به عنوان مسئول کمیته ورزش دولت روحانی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون اسبق سازمان تربیت بدنی و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت داشته است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار : بهنام احمدی *
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.