به گزارش ایرنا شورای اداری استان کرمان روز شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، وزیر ورزش و جوانان استاندار و مدیران استان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.
نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به فعالیت 30 رشته ورزشی و وجود پنج هزار ورزشکار در این شهرستان گفت: شهرستان شهربابک فاقد سالن ورزشی مناسب است.
علی اسدی بر ایجاد فضای تخصصی برای 15 هیات ورزشی شهرستان شهربابک تاکید کرد و افزود: ایجاد فضای ورزشی در شهرهای شهرستان شهربابک نیز ضروری است.

**لزوم حمایت از هیات های ورزشی رفسنجان
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان رفسنجان با 350 هزار نفر جمعیت فاقد زمین چمن ورزشی است گفت: توسعه متوازن ورزشی در کشور اتفاق نیفتاده است.
احمد انارکی محمدی اظهار کرد: وقتی حتی یک کارمند زن در اداره ورزش رفسنجان نداریم، چگونه می توان در حوزه ورزش زنان گام های اساسی برداشت.
وی با تاکید بر اینکه اجاره اماکن ورزشی در شهرستان رفسنجان درآمدی را ندارد گفت: به دلیل کمبود اعتبارات، امکان حمایت از هیات های ورزشی را نداریم.
وی افزود: استان کرمان را باید در کنار سایر استان ها دید و عادلانه نسبت به توسعه متوازن کشور اقدام کرد.

**انبوه جمعت جوان در جنوب استان نیاز به توسعه امکانات ورزشی دارند
نماینده مردم کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب و فاریاب نیز گفت: رشد جمعیت 2.3 درصدی در جنوب استان کرمان وجود دارد که به معنای وجود انبوهی از جمعیت جوان است و در این منطقه به دلیل نداشتن صنعت و معدن، کشاورزی حرفه اصلی مردم است و جوانان بخشی از سال را بیکار هستند.
احمد حمزه افزود: پنج شهرستان جنوبی استان کرمان با حدود 450 هزار نفر جمعیت، یک هفتم جمعیت استان را در خود جای داده است که این حوزه جوان ترین جمعیت استان را نیز دارد.
وی اظهار کرد: جوانان جنوب استان کرمان بسیار مستعد هستند و در کشور و استان کرمان صاحب مقام های خوبی شده اند اما امکانات لازم را در اختیار نداریم.
وی گفت: سرانه فضای ورزشی در جنوب استان کرمان بین چهار تا هشت سانتیمتر است.

**برای اعتلای فرهنگ و سلامت جوانان جنوب استان کرمان کاری کنید
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: قصه پرغصه مردم جنوب استان کرمان ریشه در دل تاریخی هفت هزار ساله دارد که جایگاه و خاستگاه تاریخ بشریت را دگرگون کرده است.
یحیی کمالی پور افزود: این خطه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در معرض سرریز ناامنی های استان های مرزی، ترانزیت مواد مخدر و برخی دیگر از مشکلات قرار گرفته است و باید به سرعت برای رفع این آسیب ها اقدام جدی انجام شود.
وی تصریح کرد: برای اعتلای فرهنگ و سلامت جوانان جنوب استان کرمان کاری کنید.
وی بر توجه بیشتر به جوانان تاکید و خاطرنشان کرد: توسعه نامتوازن، آفت امروز جامعه است و آفت جان مردمی شده که در نقاط محروم زندگی می کنند.

**لزوم توجه به مشکلات روحی مردم بم
نماینده مردم بم، نرماشیر، فهرج و ریگان در مجلس شورای اسلامی گفت: زلزله سال 82 در شرق استان کرمان مشکلات روحی را برای مردم ایجاد کرده و با وجود اینکه دولت ها به حوزه عمرانی توجه لازم را داشته اند اما به ساخت روحیه مردم توجه کافی نشده است.
حبیب الله نیکزادی از مردم شهرستان های شرقی استان کرمان به عنوان مردمی با ایمان، مستحکم و غنی یاد کرد و ادامه داد: شرق استان زمینه بسیار خوبی برای ورزش های متفاوت است.
وی اظهار کرد: نتوانسته ایم برای نشاط و توانمندسازی مردم خود اقدام کنیم.
وی گفت: استادیوم ورزشی بم بعد از زلزله ساخته شده است که می توان از آن برای ایجاد زیرساخت های ورزشی شرق استان استفاده کرد و وضعیت این ورزشگاه باید سامان یابد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.