به گزارش ایرنا مسعود سلطانی فر روز شنبه در نشست شورای اداری استان کرمان در محل سالن شهید مرتضوی استانداری افزود: پس از برجام توانسته ایم از ظرفیت های خوب آموزشی و حضور مربیان در کنفدراسیون های قاره ای استفاده کرده و از این محل، شرایط لازم برای سرعت توسعه ورزش را فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: چهار هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد که با قیمت های امسال 10 هزار میلیارد تومان برای تکمیل آنها نیاز است.
وی ادامه داد: با همگرایی دولت و مجلس در قانون برنامه ششم، ردیف اختصاصی برای بهره مندی ورزش از 0.27 درصد مالیات بر ارزش افزوده تعیین شده که بودجه خوبی است.
وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدواریم در برنامه های ششم و هفتم توسعه کشور بتوانیم پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم.
وی با اشاره به برخی دستاوردهای کشور بعد از انقلاب اسلامی در حوزه ورزش افزود: 14 مدال از مجموع 18 مدال طلای المپیک ها مربوط به سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.
سلطانی فر گفت: با وجود اقدامات چشمگیر در حوزه زیرساخت ورزشی، حجم مطالبات، درخواست ها، نیازها و تمایل جوانان به استفاده از مکان های ورزشی بسیار بالاست و باید به خوبی جوابگوی این نیازها بود.
وی با اشاره به ایجاد 150 خانه ورزشی روستایی در کشور طی سال گذشته بیان کرد: امسال یکهزار خانه ورزشی روستایی در سطح کشور ایجاد می شود.
وی گفت: برای رفع محرومیت ها در حوزه ورزش استان کرمان نیز کار ضربتی در 23 شهرستان انجام می شود که در این رابطه در این نقاط زمین های کوچک چمن مصنوعی ایجاد خواهد شد.
وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: براساس هدف گذاری های انجام شده، در المپیک 2020 توکیو علاوه بر چهار رشته دارای مدال کنونی، در رشته های شمشیربازی، دو و میدانی، تیراندازی، قایقرانی، کاراته و صخره نوردی نیز حضوری فعال و افتخار آفرین خواهیم داشت.
وی افزود: در دولت یازدهم 10 تا 11 درصد مردم در بخش ورزش همگانی فعال بوده اند که در حال حاضر به 21 درصد رسیده و هنوز تا رسیدن به استانداردهای جهانی فاصله داریم و باید از همه ظرفیت های موجود در دستگاه ها استفاده کنیم.
سلطانی فر گفت: امروز نزدیک به سه هزار فضای ورزشی در آموزش و پرورش، سه هزار فضای ورزشی در حوزه کارگری و هشت هزار فضای ورزشی بین نیروهای مسلح وجود دارد که با احتساب این فضاهای ورزشی، سرانه فضای ورزشی کشور در حد خوبی است.
وی تصریح کرد: شهرداری ها به تناسب ظرفیت های خود اقدام به راه اندازی فضاهای ورزشی کرده اند که لازم است با مدیریت مناسب بهره برداری از این مکان ها بیش از گذشته باشد.
وی با بیان اینکه 14 تا 20 ساعت به صورت روزانه از فضاهای ورزشی استفاده می شود گفت: استفاده بهینه از مکان های ورزشی برای توسعه ورزش به ویژه ورزش همگانی ضروری است.
وزیر ورزش و جوانان افزود: سهم بسیار ناچیز حضور و مشارکت بخش خصوصی و نیمه دولتی در حوزه ورزش از جمله مشکلات حوزه ورزش است زیرا اقتصاد ورزش در کشور ما کوچک است.
وی تصریح کرد: به منظور رفع این مشکل باید زمینه استفاده سرمایه گذاران بخش ورزش از تسهیلات ارزان قیمت صندوق توسعه ملی فراهم شود.
وی بر لزوم تمرکز بیشتر بر ورزش بانوان تاکید کرد و گفت: حق نیمی از جمعیت کشور این است که برای کار ورزشی خود در بخش همگانی و قهرمانی از امکانات بیشتری بهره مند شوند و این موضوع مورد تاکید رئیس جموری نیز بوده و اهتمام دولت نیز در این بخش جدی است.
سلطانی فر توسعه امکانات برای ورزشکاران جانباز و معلول و توسعه ورزش روستایی و عشایری را از دیگر اولویت های کشور در حوزه ورزش برشمرد و افزود: بین مردم مناطق روستایی و عشایری ظرفیت های ورزشی بسیار خوبی وجود دارد که می توانند در عرصه های بین المللی برای جمهوری اسلامی افتخارآفرینی کنند و با ایجاد خانه های ورزش روستایی این مهم به خوبی دنبال می شود.
وی اظهار کرد: در سال جاری بودجه هیات های ورزشی سه تا پنج برابر می شود.

** وحدت یکی از رموز موفقیت استان کرمان است
وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از رموز موفقیت استان کرمان و حرکت توسعه ای در این استان، تفاهم، وحدت و هماهنگی بین مدیران و مسئولان این استان است.
وی افزود: حرکت توسعه استان کرمان سرعت بسیار خوبی دارد و البته کمبودهایی نیز وجود دارد که رفع آنها همواره مورد توجه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: امروز در کشور در شرایطی به سر می بریم که بر اساس نسخه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری برای حل مشکلات اقتصادی اقدامات خوبی در دست انجام است.
سلطانی فر گفت: شخص مقام معظم رهبری با دقت ویژه ای بر چگونگی حرکت دولت برای اجرای سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی نظارت جدی و ریز دارند و در همه جلسات خصوصی دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی، بخشی از فرمایشات ایشان به ارزیابی کار دولت در تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی اختصاص دارد و در بخش دیگر نیز مطالبات و تاکیدات ایشان با جدیت مطرح می شود.
وی تاکید کرد: این نظارت ریز باعث می شود با همت و حمیت دولتمردان، به سمتی برویم که روز به روز دستاوردهای بیشتری داشته باشیم و دستاوردهای دولت در کاهش نرخ تورم و افزایش نرخ رشد اقتصادی از منفی 6.8 به 8.11 درصد نمونه این تلاش هاست.
وی با تاکید بر اینکه با همدلی و هماهنگی بین ارکان نظام امکان رفع مشکلات موجود وجود دارد ادامه داد: در چهار سال گذشته منابع و درآمدهای کشور با محدودیت های خاصی روبرو بوده اما با عزم و اراده موجود، کارنامه قابل قبولی وجود دارد.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه دستاوردهای ایران در عرصه های ورزشی بین المللی نسبتا قابل توجه است گفت: بیشتر دستاوردها و موفقیت های ورزشی مربوط به سال های بعد از انقلاب، وجود جنگ و تحریم ها و محدودیت های درآمدی بوده است.
وی همچنین از آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، به عنوان اسوه اخلاق و پرهیزکاری و محور وحدت استان یاد کرد و گفت: این روحانی برجسته با عملکرد و پیشینه مناسب خود در قبل و بعد از انقلاب، به عنوان چهره عرفانی و عالمی بزرگ شناخته می شوند.
وزیر ورزش و جوانان که امروز (شنبه) وارد کرمان شد، همچنین از طرح پیست دوچرخه سواری در مجموعه ورزشی امام علی (ع) بازدید و در نشست هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد این استان شرکت کرد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.