رحمان مقبلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 7 هزارو 500 کیلو گرم مواد خام دامی غیربهداشتی در این شهرستان کشف و معدوم شده است .
وی بیان کرد: در طی این مدت چهار هزار و 50 مورد بازرسی از فروشگاه‌ها و مراکز عرضه مواد خام دامی و155 مورد آزمایش بر روی فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان انجام شد.
وی ادامه داد: به دنبال اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی بر مراکزعرضه فرآورده‌های خام دامی با همکاری تیم‌های بازرسی از سردخانه‌ها، قصابی، کبابی، غذا بیرون بر، ماهی فروشی، هتل، رستوران و مرغ فروشی در شهرستان جیرفت بازدید گردید.
وی در ادامه از توقیف چهار شتر فاقد مجوز حمل در شهرستان جیرفت خبر داد و گفت: این محموله بدون مجوز در مسیرعبوراز این شهرستان در محور دلفارد - کرمان توسط نیروی انتظامی توقیف شد.
مقبلی بیان کرد: شتر به عنوان ناقل کرونا ویروس (عامل بیماری مشترک مرس در انسان ) می تواند صنعت دامپروری و به دنبال آن اقتصاد منطقه و در بعد وسیع تر اقتصاد کشور را تحت شعاع قرار دهد لذا یکی از راه های کنترل و پیشگیری از این بیماری تشدید و نظارت بیشتر بر تردد و جابه جایی دام زنده است.
وی خاطرنشان کرد: افراد جهت پیشگیری از انتقال و شیوع این قبیل بیماری های نوپدید از جابجایی دام بدون هماهنگی با اداره دامپزشکی مبداء ومقصدخودداری نموده وجهت حمل هر گونه دام نسبت به أخذ مجوز بهداشتی قرنطینه ای اقدام کنند.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: بهنام احمدی *
7450/6003/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.