به گزارش ایرنا، پیکر سه تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس بر شانه های مسئولان و مردم شهیدپرور روستاهای محمودآباد کوه پنج، ماهونک، مومن آباد، هجین، محمودآباد کدخدا، کمال آباد، نارپ و حجت آباد تشییع و پس از برگزاری آیین وداع با شهدا در شهر بردسیر به شهر گلزار بردسیر انتقال یافت.
مراسم تشییع و تدفین سه شهید گرانقدر دفاع مقدس با حضور پرشور مردم انقلابی و همیشه در صحنه بخش گلزار شهرستان بردسیر و مسئولان شهرستان عصر امروز برگزار شد.
گلزار (قریه العرب) با داشتن بیش از 6 هزار نفر جمعیت یکی از بخشهای پنجگانه تابعه شهرستان بردسیر است و در فاصله 70 کیلومتری جنوب شرقی مرکز این شهر قرار دارد.
پیکر پاک و مطهر 24 شهید دوران دفاع مقدس عصر سه شنبه مورد استقبال مردم شهیدپرور و ولایتمدار شهرستان سیرجان قرار گرفت.
در آستانه سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، استان کرمان میزبان 24 شهید دوران دفاع مقدس شد که این شهدای بزرگوار در 10 شهر استان کرمان تدفین و خاکسپاری خواهند شد.
از 24 شهیدی که وارد استان کرمان شدند، سه شهید در درب بهشت منطقه ساردوئیه جیرفت، یک شهید در حوزه علمیه جیرفت، 2 شهید در چاه دادخدا شهرستان قلعه‌ گنج، سه شهید در نودژ منوجان، 2 شهید در مجتمع گل‌ گهر سیرجان و یک شهید در بیت‌ الزهرا (س) کرمان تشییع و تدفین می شوند.
همچنین یک شهید در شهر بهاءآباد و 2 شهید در ریحانشهر از توابع شهرستان زرند، 2 شهید در شهر فیض‌ آباد از توابع شهرستان راور، سه شهید در شهر گلزار، یک شهید در شهرک هوانیروز کرمان و سه شهید شناسایی شده در شهرهای کرمان، رفسنجان و سیرجان تشییع و تدفین شدند.
عصر روز (سه‌ شنبه) 27 تیرماه مراسم استقبال و مشایعت شهدای بزرگوار توسط مردم از پارک صبوری سیرجان به سمت حسینیه حضرت امام خمینی (ره) انجام شد و مراسم وداع با 21 شهید گمنام دوران دفاع مقدس و سه شهید شناسایی شده بعد از نماز مغرب و عشاء در همین مکان انجام شد.
روز چهارشنبه 28 تیرماه نیز پیکر مطهر شهدا به شهرهای محل تدفین انتقال داده شد و مراسم خاکسپاری شهدا در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه در شهرهای مورد نظر انجام شد.
پنجشنبه 29 تیرماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم تشییع و تدفین در شهرهای نودژ، چاه دادخدا، ساردوئیه، حوزه علمیه جیرفت، بهاءآباد، فیض‌آباد و بیت‌ الزهرا (س) شهر کرمان برگزار شد و همچنین جمعه 30 تیرماه پیکر مطهر شهدا در شهرهای گلزار و ریحانشهر تشییع و خاکسپاری شد.
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر یک شهید گمنام نیز روز شنبه 31 تیرماه در شهرک هوانیروز کرمان انجام می‌ شود.
پیکر مطهر شهدای بزرگوار 'عباس اسدی‌ پور'، 'اسماعیل هنری' و 'محمدعلی محمدصادقی' روز پنجشنبه 29 تیرماه در گلزار شهدای شهرهای کرمان، سیرجان و رفسنجان تشییع و خاکسپاری شد.
مراسم وداع با پیکر مطهر شهدا شب قبل از روز مراسم تشییع و تدفین در شهرهای ذکر شده انجام ‌شده است.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7421/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.