به گزارش ایرنا رسول عبدالهی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: برنامه های دهه مدیریت مصرف برق در شهر کرمان و بخش هایی از آن نیز شهرستان های رفسنجان و زرند اجرا می شود.
وی بیان کرد: مدیریت مصرف در کشور ما مغفول مانده است و هدف از اجرای این طرح این است که هماهنگی و همدلی بین مشترکین و فرهنگ مدیریت مصرف برق به مشترکین منتقل شود.
مدیر دفتر مدیریت شرکت توزیع برق شمال استان کرمان تصریح کرد: شعار ما مصرف نکرن برق نیست بلکه درست مصرف کردن و استفاده بهینه و مناسب از تجهیزات است.
وی با بیان اینکه هر روز از این دهه برای اطلاع رسانی یک گروه از مشترکین برق هدف گذاری شده است افزود: در افتتاحیه این طرح با همکاری استانداری کرمان و با هدف مشارکت ادارات، میثاق نامه ای برای مدیریت برق و کاهش 10 درصدی مصرف تهیه می شود.
عبدالهی بیان کرد: نشست مشترک با خانه کشاورز، برگزاری همایش با ائمه جمعه و جماعات، نشست تعامل صنایع با صنعت برق، برگزاری همایش با اصناف و برنامه پیاده روی عمومی با شعار مدیریت مصرف برق از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای دهه مدیریت مصرف برق در کرمان است.
وی ادامه داد: همچنین در این دهه، طرح انرژی با کاشانه از نهم مرداد آغاز می شود که هدف آن استفاده از ظرفیت زنان خانه دار در راستای مدیریت مصرف برق است که زنان خانه دار داوطلب از طریق سامانه پیامکی در این طرح شرکت می کنند.
مدیر دفتر مدیریت شرکت توزیع برق شمال استان کرمان اظهار کرد: جشنواره خانواده و مدیریت مصرف برق به مدت چهار شب در پارک مادر کرمان برگزار می شود که در این جشنواره به اقشار مختلف اطلاع رسانی های لازم در رابطه با مدیریت مصرف انجام خواهد شد.
وی با اشاره به گرمای شدید در مناطقی از کشور در تابستان امسال افزود: نیاز به مصرف برق در اثر شرایط آب و هوایی در کشور 30 درصد افزایش پیدا کرده و هر چند در کرمان شرایط خوبی داریم اما به دلیل پیوستگی شبکه برق کشور باید در مدیریت مصرف همکاری کنیم.
عبدالهی تاکید کرد: در راستای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف برق طی تفاهمنامه ای با مشترکین صنعتی و کشاورزی از ساعت 20 تا 24، شرکت توزیع برق خرید انرژی مشترکینی که مدیریت مصرف را انجام می دهند را در دستور کار قرار داده است.
وی ادامه داد: در سال 95 به 2 هزار و 980 مشترک در بخش کشاورزی که مدیریت مصرف برق را رعایت کردند مبلغ 15 میلیارد ریال پاداش مدیریت مصرف در مطالبات آنها از طرف شرکت توزیع برق شمال استان کرمان محاسبه شد.
وی گفت: همچنین 88 شرکت و واحد صنعتی در برنامه های مدیریت بار مصرف با شرکت توزیع برق شمال کرمان همکاری و تفاهمنامه داشتند که مبلغ پنج میلیارد ریال پاداش پرداخت شد و در سال جاری نیز این برنامه ادامه دارد.
مدیر دفتر مدیریت شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: در سال 96 نیز اجرای طرحی با همکاری ادارات و نهادها در دستور کار قرار گرفت تا با کاهش 10 درصدی مصرف برق در ماه های اوج بار مصرف نسبت به مدت مشابه در سال قبل، تخفیفات و پاداش ها اعمال شود.
وی افزود: همچنین در تفاهمنامه ای با مالکان مولدهای اضطراری برق، بخشی از برق تولید شده خریداری شده و سوخت آنها نیز توسط شرکت ملی نفت به طور رایگان در اختیار افراد گذاشته شود.
عبدالهی تصریح کرد: وزارت نیرو در راستای کاهش و مدیریت مصرف برق در کشور سال گذشته 100 میلیون لامپ کم مصرف با تخصیص یارانه در سراسر کشور توزیع کرد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.