به گزارش ایرنا عباس صادق زاده روز سه شنبه در جشن هفته بهزیستی در محل اداره کل بهزیستی استان کرمان افزود: امروز مسئولیت سنگین برنامه ریزی، مطالعه، تحقیق و پژوهش را نیز برعهده داریم.
وی بیان کرد: برای حرکت در مسیر سلامت اجتماعی باید سرانه مطالعه اجتماعی و راه های علمی را تا حصول نتیجه افزایش داد و با استفاده از تجربه و دانش در این مسیر گام برداریم.
وی تصریح کرد: امسال با راه اندازی پنج مرکز پژوهشی و تحقیقاتی، فعالیت در زمینه اعتیاد، سالمندی، آسیب اجتماعی معلولیت و ژنتیک را آغاز کردیم و برای برنامه ریزی در این مورد باید از دانش دیگران استفاده کرد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: از تشکل های علمی غیر دولتی می خواهیم که ایده های خود را در زمینه های تحقیقاتی ارائه کنند.
وی افزود: ماده 75 برنامه ششم توسعه (در پیشگیری از تولد معلولان) ایده ای بود که در استان کرمان تولید شد و به قانون رسید لذا این قانون می تواند جلوی 30 هزار معلولیت کشور را بگیرد.
صادق زاده گفت: امسال بایستی در کنار تمامی فعالیت ها و حجم کار در پی برنامه ریزی برای سلامت اجتماعی باشیم و امروز قدرت و توان برنامه ریزی برای سلامت اجتماعی داریم.
وی تصریح کرد: این اداره کل نباید در پی جلب مشارکت ریالی باشد و بایستی به مشارکت های علمی و معنوی خیران روی بیاوریم.
وی افزود: باید به خیران جهت بدهیم و راهنمای مردم باشیم و به جای نصب صندوق های ریالی، برای کمک به مردم صندوق فکری بگذاریم.
مدیرکل بهزیستی کرمان گفت: فعالیت اداره کل بهزیستی تولید فکر و برنامه است و از دست اندرکاران این امر انتظار داریم که با اهدای تفکر، راهگشای سلامت اجتماعی جامعه باشند.

**مدیریت 90 درصد مراکز بهزیستی کرمان توسط بخش غیردولتی
معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان کرمان نیز در این آیین گفت: امروز 90 درصد مراکز بهزیستی استان توسط بخش غیر دولتی مدیریت و خدمات قابل قبولی در این مراکز ارائه می شود.
مهدی نخعی افزود: استان کرمان سال گذشته در تجهیزات و توسعه ناوگان در سطح استانی و شهرستان ها، توسعه خدمات 123 و راه اندازی پایگاه های بهزیستی در مناطق محروم بیشترین سهمیه در کشور را داشته است.
وی با بیان اینکه امروز بالغ بر 70 درصد از پرسنل این اداره کل تحصیلات عالی دارند اظهار کرد: باید بتوانیم سلامت اجتماعی را به درستی به مردم ارائه کنیم.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان کرمان گفت: به دلیل تنگناها و مشکلات قانونی آنچه مورد نیاز پرسنل این اداره کل است، تامین نشده است.
این آیین با حضور مدیرکل، خیران و مدیران مراکز بهزیستی و سایر مسئولان در محل سالن نشاط اداره کل بهزیستی استان کرمان برگزاز و از مدیران مراکز و خیران سلامت اجتماعی تقدیر شد.
25 تا 31 تیرماه هفته بهزیستی نام دارد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.