' طرح امید و آبادانی روستا ' که در راستای جامه عمل پوشاندن به طرح زیربنایی اقتصاد مقاومتی و به تعبیری با شاکله اقتصاد مقاومتی همپوشانی دارد و در حقیقت مکمل یکدیگر و بمنظور خلق فرصت های شغلی جدید و پایدار در استانهای کرمان رقم خورده می تواند در بالا بردن ضریب ماندگاری مناطق روستایی با ایجاد زیرساختهای لازم امکاناتی و رفاهی به آبادانی روستاها کمک شایانی کند '.
مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمان روز جمعه با اعلام این مطلب به ایرنا افزود:از آنجا که اینکه کرمان استان پیشرو و پایلوت در اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی در کشور قلمداد می شود رویکرد مدیریت ارشد استان و پیگیری های استاندار کرمان در سفر به شهرستانهای استان محور این سفرها است .
نقی عظیمی زاده خاطرنشان کرد: در جشنواره روستایی این منطقه صاحبان حرفه های صنایع دستی عشایری و روستایی دست بافته و کالاهای کارگاههای تولیدی خانگی خود را در قالب موفقیت های طرح اقتصاد مقاومتی به نمایش گذاشته اند.
فرماندار شهرستان زرند هم گفت : برپایی جشنواره روستایی از جمله مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان است که در این جشنواره تولیدات داخلی مناطق روستایی این شهرستان در قالب صنایع دستی و مواد غذایی به معرض دید عموم گذاشته شده است .
حبیب الله خنجری به ایرنا افزود: استاندار کرمان در این سفر علاوه بر حضور در جشنواره روستایی و نمایشگاه صنایع دستی از مجموعه تاریخی واقع در روستای خیر آباد که شامل حمام ،مسجد قدیم و دیگر موارد تاریخی می باشد بازدید خواهند کرد.
وی بازدید از بیمارستان 140تختخوابی و در دست اجرای شهرستان زرند و سخنرانی در جمع روستائیان را از دیگر برنامه های سفر استاندار کرمان به زرند برشمرد .
استاندار کرمان بمنظور عملیاتی کردن طرحهای اقتصاد مقاومتی بمعنای واقعی با همفکری تیم اقتصادی استانی و کشوری دولت تدبیر ، این استان را به هشت زون (منطقه) تقسیم کرده و برای رونق بخشی به فضای کسب و کار این مناطق را به 21معین (یاوران ) اقتصادی که عمدتا از شرکتهای مقتدر خصوصی چون میدکو، ایمیدرو ،بنیاد مستضعفان ،مس سرچشمه ، ماهان وگل گهر می باشند ، واگذار کرده است .
براساس این گزارش در روند اجرا و عملیاتی شدن موافتنامه های منعقد گردیده دولت نقش نظارتی و حاکمیتی را خواهد داشت و معین های تعریف شده ضمن توسعه بخش های خود موظف به اجرای کامل پیوست های فرهنگی که از ان بعنوان مسئولیت های اجتماعی پذیرفته این شرکتها نام برده می شود ملزم به ایجاد و انجام کارهای زیربنایی عالمنفعه از جمله ساخت مراکز بیمارستانی و درمانی ، مدرسه سازی ، هتل های گردشگری و دیگر مواردی از این قبیل شده اند.
طرح امید و آبادانی روستا نیز از جمله طرحهای جدیدی است که مدیریت ارشد استان کرمان در راستای زدودن غبار فقر و بیکاری از سیمای مناطق روستایی این استان آغاز کرده و بدون شک عملیاتی شدن این طرح که به خلق هر چه بیشتر فرصتهای جدید شغلی می انجامد به ماندگاری توام با رفاه روستائیان در روستاها کمک خواهد کرد .
مرکز شهرستان زرند در 75 کیلومتری شمال کرمان است.
تهیه و انتشار :بهنام احمدی *
5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.