حسین مرادکریمی روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این رفع تصرف در اجرای تبصره یک ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع و به دستور دادستان این شهرستان و با همکاری و تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی صورت گرفت.
وی تصریح کرد: این اراضی در سال های گذشته به صورت هم سطح کردن زمین مورد تصرف قرار گرفته بود که بعد ازشناسایی با آنها برخورد شد.
وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بحث حفاظت از مناطق جنگلی و اراضی ملی خواستار تلاش مسئولین و برخورد قاطع با هرگونه تصرف شده اند، بنابراین نباید اجازه هرگونه بهره برداری شخصی از منابع ملی داده شود.
مرادکریمی در ادامه تصریح کرد: از آنجا که عرصه های منابع طبیعی بخشی ازحق الناس محسوب شده و بر اساس آیات صریح قرآن متعلق به خدا، پیامبرخدا(ص) و به تبع آن در اختیارائمه اطهار(ع) می باشند، لذا برخورد با چنین رفتارهای ناهنجار باید به صورت همگانی صورت گیرد.
وی اظهار کرد: مردم می توانند هرگونه آتش سوزی ، تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی و همچنین قاچاق گیاهان دارویی ، زغال و چوب درختان جنگلی را از طریق تماس با شماره 1504 (کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی) اطلاع دهند، تا در کمترین زمان ممکن با متجاوزان برخورد قانونی انجام شود.
مساحت کل منطقه جنوب کرمان سه میلیون و 850 هزار هکتار است که 85 درصد آن دولتی می باشد.
وسعت جنگلهای این منطقه 480 هزارهکتارو وسعت مراتع هم بالغ بر یک میلیون و 918 هکتار می باشد که از این بابت رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.
شهرستان منوجان با وسعتی معادل هفت هزارو 500 کیلومتر که در فاصله 430 کیلومتری جنوب مرکز کرمان قرار دارد، این شهرستان از جنوب وغرب با شهرستان های رودان استان هرمزگان و از شمال و شرق با شهرستان کهنوج همسایه است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: روح الله صائب
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.