به گزارش ایرنا علی اصغر پورمند در آیین جشنواره مدیریت دانشی هلدینگ میدکو که با حضور جمعی از فعالان اقتصادی کشور در محل هتل پارس کرمان برگزار شد افزود: وقتی اعتقاد داشته باشیم که باید زمانی سرمایه گذاری کنیم که اقتصادی تر باشد، آن وقت به جای اینکه کارخانه های فولاد را در شمال کشور بسازیم، این کارخانه ها را در استان کرمان راه اندازی می کنیم تا هزینه حمل و نقل را به میزان زیادی کاهش دهیم و این یک مزیت برای سرمایه گذاران استان کرمان به شمار می رود.
مدیرعامل میدکو با اشاره به مولفه های دانش اظهار کرد: ثروت به معنای انباشت فرصت هاست و امروز مواد معدنی زیادی در کرمان انباشت شده که باید با استفاده از دانش، این ثروت ها را بیرون بکشیم و بهره برداری صحیح از این منابع، اشتغالزایی زیادی در منطقه رقم خواهد زد.
وی با بیان اینکه منابع ثروت آفرینی نامحدود است افزود: اهمیت ثروت آفرینی در دنیا رو به رشد و فزونی است و شرکت های بزرگ دنیا به این سمت حرکت می کنند که به جای کلمه اقتصاد از نظام ثروت استفاده کنند.
پورمند گفت :هیچ تعریفی از تعریف امام علی (ع) در زمینه دانش نیافتم که فرمودند، شما به وسیله تجربه دانش را از علم استخراج می کنید.
وی با بیان اینکه دانش لمس ناپذیر است عنوان کرد: با یک بینش اندک می توانیم به یک بازدهی بزرگ دست یابیم و نباید فراموش کنیم که دانش، قابل حمل ترین فرآورده است در حالی که قابل نگهداری نیست و خیلی زود کهنه می شود.
پورمند با تاکید بر اینکه دانش، نقش نفت کنونی را در اقتصاد فردا ایفا می کند گفت: مشکل سرمایه گذاری در کشور ما فروش و فروش نداشتن نیست بلکه مشکل اصلی ما در دانشی است که به آن توجه نمی کنیم.
وی با بیان اینکه شرکت های بزرگ دنیا به سمت دانش تغییر رویکرد داده اند اظهار کرد: در مجموعه توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه آن فکر و اندیشه ای که ثروت آفرینی را قابل لمس می کند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: امروز 70 درصد از ثروت آفرینی شرکت های بزرگ دنیا در بخش دانش رقم می خورد و تنها 30 درصد مربوط به بخش سرمایه گذاری و مولفه های دیگر است.
پورمند با اشاره به موضوع مدیریت در مجموعه های بزرگ دانشی بیان کرد: هر فرد در حوزه کاری خودش یک رهبر و مدیر است و هیچکس از شمول مدیریت خارج نیست چرا که تمامی انسانها باید بتوانند خود را مدیریت کنند و در این میان وسعت مدیریت افراد متغیر است.
وی با تاکید بر اینکه بحث دانش باید در استراتژیِ مجموعه توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه نهادینه شود تصریح کرد: فرهنگ ما باید به یک فرهنگ مبتنی بر دانش تبدیل شود و همه کارکنان و مدیران به دانش اعتقاد داشته باشند.
وی افزود: نگاه دانش محور باید در جهت گیری های سازمانی جاری باشد و در مرحله بعد، این دانش باید با دیگران به اشتراک گذاشته شود چرا که اشتراک دانش موجب می شود سازمانها یادگیرنده باشند و حتی از دانش مشتریان نیز باید ارزش آفرینی کرد.
در این جشنواره که با حضور جمع زیادی از مدیران، دانش کاران و کارکنان شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و جمعی از فعالان اقتصادی در محل هتل پارس کرمان برگزار شد از 10 دانش برتر که بعد از چندین دوره داوری از بین 200 دانش ارائه شده به دبیرخانه انتخاب شده بودند ، نیز تقدیر شد.
در پی انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور و تقسیم این استان به هشت منطقه (زون) اقتصادی، مدیریت توسعه منطقه پنج به شرکت میدکو واگذار شده است.
این شرکت 20 هزار میلیارد تومان پروژه در کرمان در دست اجرا دارد و تاکنون موفق به ایجاد 11 هزار شغل در این استان شده است.
خبرنگار: کمیل بهشتیان**انتشاردهنده: بهنام احمدی *
7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.