به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری بردسیر، مجید نجف پور در نشست کمیسیون گردشگری استان کرمان در اتاق بازرگانی کرمان افزود: وجود پتانسیل های بالقوه کشاورزی، صنعت و معدن و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این منطقه می تواند این شهرستان را به قطب گردشگری کشور تبدیل کند.
وی اظهار کرد: حدود سه هزار هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان بردسیر وجود دارد و بخش لاله زار به عنوان دومین تولیدکننده گل در کشور هر سال در ماه های اردیبهشت و خرداد پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور بخصوص استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس است.
نجف پور، برگزاری 11 دوره جشنواره گل محمدی را عامل مهمی در معرفی پتانسیل های شهرستان بردسیر و جذب توریسم دانست و افزود: یازدهمین دوره جشنواره گل محمدی این شهرستان متفاوت از سال های گذشته برگزار شد و استقبال از خانه های بوم گردی نقطه عطف این جشنواره بود.
وی عنوان کرد: توسعه صنعت گردشگری با فراهم آوردن زیرساخت ها ممکن است و این مهم نیازمند توجه ویژه دولت به منظور اعطای تسهیلات به بخش خصوصی است.
وی ادامه داد: مسیر و هدف گردشگری در شهرستان بردسیر باید تعریف و برنامه ریزی های لازم برای ورود تورهای گردشگری و استفاده از توان آژانس ها انجام شود.
نجف پور، آمادگی فرمانداری بردسیر را به منظور همکاری با بخش خصوصی در زمینه گردشگری اعلام و خواستار تهیه بسته گردشگری ویژه این شهرستان توسط کمیسیون گردشگری استان کرمان و اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تکمیل زیرساخت ها و امکانات رفاهی گردشگری توسط بخش خصوصی شد.
رئیس کمیسیون گردشگری استان کرمان نیز توجه به ظرفیت های بالقوه شهرستان بردسیر در بخش عشایر را ضروری دانست و از برگزاری جشنواره های شهر زیبا و نمایشگاه های شهرستانی در استان کرمان خبر داد و گفت: وجود دشت های ریواس از دیگر پتانسیل های این شهرستان در راستای جذب توریسم است.
سیاوشی اجرای طرح گردشگری سلامت در زمینه گل محمدی و گیاهان دارویی را در شهرستان بردسیر ضروری دانست.
رئیس سابق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور ضمن تقدیر از فرماندار بردسیر به دلیل برگزاری یازدهمین جشنواره گل محمدی و معرفی پتانسیل های بردسیر به تشریح صنعت گردشگری و جذب توریسم پرداخت و گفت: بعد از توافق هسته ای و اجرای برجام شرایط کشور به دلیل ورود سرمایه گزاران و گردشگران کاملا متحول شده است و ما شاهد حضور فعالان اقتصادی از اقصی نقاط جهان در کشور هستیم.
محسن جلال پور افزود: نگاه هر فعال اقتصادی تنها نمی تواند به حوزه گردشگری معطوف شود و این مهم به طور قطع بخش های دیگر مثل صنعت و کشاورزی را نیز درگیر خواهد کرد.
جلال پور ضمن اعلام رتبه نخست استان کرمان در بخش خانه های بوم گردی با اشاره به محدودیت های آبی و کشاورزی و ناتوانی در رقابت با غول های صنعتی جهان خواستار توسعه استان کرمان از طریق صنعت گردشگری شد.
وی به نقش بی بدیل صنعت گردشگری در توسعه و اشتغال اشاره کرد و افزود: با فراهم آوردن زیرساخت ها و امکانات رفاهی می توان تحول عظیمی را در توسعه شهرهای کوچکی مانند بردسیر به وجود آورد.
رئیس سابق اتاق بازرگانی کشور ضمن اشاره به قابلیت های فراوان شهرستان بردسیر در زمینه کشاورزی و تولید انواع محصولات، رشد و توسعه صنایع فولاد این شهرستان را نقطه عطفی در راستای توسعه پایدار منطقه و استان دانست.
جلال پور ضمن اشاره به سطح بالای زیرکشت گل محمدی شهرستان بردسیر و سایر محصولات، بر فراهم آوردن زیرساخت های رفاهی و جذب توریسم به منظور بازدیدهای دوره ای گردشگران از برداشت تا فرآوری محصولات استراتژیک این منطقه تاکید کرد.
وی بردسیر را تنها شهرستان با ویژگی آب و هوایی خاص و منحصر بفرد برای بازدید تورهای گردشگری 24 و 48 ساعته دانست و اظهار کرد: این مهم با افزایش خانه های بوم گردی امکان پذیر است.
وی در ادامه خواستار استفاده بهینه از فضاهای مجازی و گردشگری آنلاین و گسترش این رویکرد در کشور شد.
این نشست با محوریت توسعه صنعت گردشگری بردسیر در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7421/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.