به گزارش ایرنا، همایش انقلاب اسلامی در استان کرمان به روایت اسناد ساواک با حضور جمعی از مسئولان، نخبگان و صاحبنظران و نیز خانواده های 23 شهید انقلاب اسلامی، 59 تن از آزادگان و جانبازان انقلاب، 140 نفر از مبارزان قبل از انقلاب و 30 نفر از روحانیونی که خدمات خاصی را در انقلاب انجام داده اند در کرمان برگزاری شد.
مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات با چاپ کتابی جداگانه به ذکر روایتی منحصر بفرد و دست اول از مبارزات سید یحیی جعفری به عنوان یکی از مبارزان دهه های 40 و 50 در کرمان از نگاه اسناد ساواک می پردازد.
مطالب و اسناد موجود در این کتاب بیانگر مبارزات این مبارز نستوه و همرزمانش با رژیم پهلوی در دوره ای که مخاطرات و تبعات زیادی را باید تحمل می کردند در راستای تحقق نظامی است.
آیت الله جعفری بارها مورد تذکر و احضار ساواک قرار گرفته و تلفن و رفت و آمدهای وی کنترل می شده است.
سید یحیی جعفری که هم اکنون نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان است فرزند سید علی و متولد 1310 شمسی در روستای جور کوهبنان است، وی یکی از مبازان کرمان است که نقش تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.
در این همایش ضمن رونمایی از تمبر یادبود مراسم، از خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و روحانیون مبارز نیز تجلیل شد.
مجموعه کتاب انقلاب اسلامی در کرمان به روایت اسناد ساواک که حدود 15 جلد است و از 20 هزار برگ سند احصا، مطالعه و گزینش شده است از نقش بی بدیل مردم کرمان بخصوص بزرگان سیاسی و فرهنگی این دیار در پیروزی انقلاب اسلامی بر مبنای اسناد موجود و مانده از ساواک بوسیله حوزه پژوهشی اداره کل اطلاعات تدوین و گردآوری شده است.
امروز هفدهم تیرماه؛ پنج جلد از این کتابها که هم اکنون انتشار یافته نیز با حضور شخصیت های کشوری رونمایی شد.
صالح رزم حسینی کارتونیست و کاریکاتوریست کرمانی تاکنون در جشنواره ‌های مطرح ایتالیا، چین، کرواسی، کره جنوبی، روسیه و ترکیه شرکت داشته و رتبه‌ های برتر این جشنواره ها را به دست آورده است.
وی همچنین دیپلم ‌های افتخار متعددی در جشنواره‌ های بین ‌المللی کارتون از جمله جشنواره ‌های کره جنوبی، اوکراین، کرواسی، بلغارستان و دهها کشور دیگر را کسب کرده است.
رزم حسینی، کارمند روابط عمومی مس سرچشمه کرمان و متولد 1358 کرمان از دهه هفتاد در رشته هنری گرافیک و کاریکاتور فعالیت می کند و از وی آثار متععدی در نشریات به چاپ رسیده است.
نقاشی تک ‌چهره یا نقاشی پرتره (Portrait painting) یکی از انواع نقاشی است که هدف آن تجسم بصری است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.