به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'حسین حیدری' در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر سیرجان افزود: ملت ایران زمانی مشاهده می کنند، دشمنان به فکر توطئه و ضربه زدن به پایه های قدرت نظام هستند نه تنها از این پایه ها حفاظت می کنند بلکه تقویت آنها را وظیفه خود می دانند.
وی با اشاره به ضرورت توجه و برنامه ریزی در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی در جامعه اظهار کرد: هجمه فرهنگی دشمن با هدف مقابله با ارزش های اسلامی و ترویج بی بند و باری و فساد در جامعه اجرا می شود.
وی ادامه داد: اگر امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسئله آتش به اختیار را مطرح می فرمایند، به دلیل این است که کارهای زمین مانده فرهنگی بسیار زیادی وجود دارد و باید متولیان فرهنگی به صورت خودجوش در راستای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن در این بخش تلاش جدی داشته باشند.
خطیب موقت جمعه سیرجان همچنین، شکست برنامه های آل سعود و آمریکا در تقویت و پرورش گروههای تروریستی و داعش را بیانگر بیداری مردم در شناخت دشمن و همبستگی ملت در برابر دشمنان عنوان کرد و گفت: شکست داعش، شکست قدرت آمریکا و ناکامی سردمداران مستکبران جهانی با همه نوکرانش در حاکمیت و تسلط بر منطقه است.
امام جمعه موقت سیرجان به روز عفاف و حجاب که به مناسبت حمله به مسجد گوهر شاد در 21 تیر سال 1314 توسط عمال رضاخان انجام شد اشاره کرد و گفت: ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی به دلیل بدحجابی و بی حجابی های موجود در جامعه است.
وی تاکید کرد: دشمنان مخالف دین اسلام با کمک نوکران خود به دنبال ترویج فرهنگ منحط غرب و تیشه زدن به ریشه ارزشهای دینی و اعتقادی مردم هستند که البته همواره به دلیل گره خوردن اعتقادات دینی و ارزشهای اسلامی به زندگی ملت ایران، شکست خورده اند.
حجت الاسلام حیدری به راههای نفوذ شیطان در انسان پرداخت و گفت: بر اساس آیه هشت سوره فاطر اگر تقوا را در درون خود تقویت نکنیم انسان اول تماشاچی گناه است سپس بی تفاوت به گناه می شود و در نهایت خود مرتکب گناه و خلاف شده و به جایی می رسد که کار بد هم در نظرش خوب جلوه می کند.
وی ادامه داد: کار به جایی می رسد که گاهی برهنگی را افتخار و پوشش را عقب افتادگی، دزدی را زرنگی و رعایت حق را سادگی می دانند و در این مرحله انسان نه موعظه می پذیرد و نه از عاقبت عذاب خود می ترسد لذا تاکید بر تقوای همیشگی برای همین است که انسان به ورطه سقوط نیفتد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به صرفه جویی در مصرف آب و برق نیز تاکید کرد و گفت: صرفه جویی هم جنبه اعتقادی و هم جنبه انسانی دارد و دین ما اسراف را حرام می داند لذا صرفه جویی حکم دینی است که رعایتش واجب است.
خبرنگار: محمد ایران نژاد ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7435/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.