به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در بیست و چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی اقتصاد مقاومتی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد با حضور وزیر ارتباطات و فناوری افزود: اعتبار یارانه تولید از محل فنی و اعتباری به طرح ها اقتصادی که عملیاتی می شود و به تولید می رسد، بعنوان یارانه تولید پرداخته می شود و این یارانه به سرمایه گذران بخش خصوصی کمک می کند در صورت دریافت تسهیلات با بهره بالا از طرف دولت حمایت شود.
وی اظهار کرد: استان کرمان در زمینه شورای گفت و گوی استانی دولت و بخش خصوصی در کشور مقام دوم را کسب کرده و از افتخارات دیگر این استان کسب رتبه اول آبیاری تحت فشار جنوب کرمان است.
استاندار کرمان گفت: خدمات زیادی در دولت تدبیر و امید به مردم منطقه جنوب کرمان ارائه شده و تکمیل فرودگاه، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها و استاندارد از خدمات دولت یازدهم در این منطقه است.
وی به تخصیص ردیف بودجه ای برای اتصال شهرستان جیرفت به شبکه راه آهن کشور در سال 96 خبر داد و گفت: برنامه اجرای خط ریلی شهرستان جیرفت در ماه های آینده آغاز می شود.
رزم حسینی همچنین به آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهرستان جیرفت اشاره کرد و افزود: آرزوی دیرین مردم 2 شهرستان های جیرفت و عنبرآباد برخورداری از نعمت گاز بود که با حمایت دولت یازدهم این مهم محقق شد.
وی به طرح مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان اشاره و ادامه داد: این طرح از همه امکانات در زمینه پیشرفت منطقه جنوب کرمان استفاده می کند.
وی ادامه داد: از ظرفیت شرکت های توسعه گرا برای توسعه کرمان استفاده شده لذا با حمایت دولت اقدامات توسعه ای خوبی توسط شرکت ها و موسسات توسعه گرا در این استان در حال انجام است.
استاندار کرمان ضمن تقدیر از عملکرد بانک کشاورزی در استان کرمان اظهار کرد: بانک کشاورزی رتبه نخست پرداخت تسهیلات را در این استان بین بانک های دیگر به خود اختصاص داده است.
وی وفاق و همدلی حاکم بر استان کرمان را سرمایه دانست و گفت: باید از این ظرفیت برای توسعه و پیشرفت این منطقه استفاده کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه خود به جیرفت در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور روسا و مدیران کل دستگاه های اجرایی، کارگروه توسعه صادرات و نیز بررسی مسائل و مشکلات حوزه صادارت شرکت کرد.
همچنین بهره برداری و راه اندازی 2 هزار و 44 طرح اینترنت پر سرعت روستایی در استان کرمان نیز امروز به صورت همزمان در این شهرستان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کلید خورد.
راه اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه و افزایش ظرفیت پهنای باند استان کرمان نیز در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان جیرفت افتتاح شد.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز پنجشنبه (15 تیرماه) با استقبال علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان وارد فرودگاه این شهرستان شد.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003/ 3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.