به گزارش ایرنا محمدرضا میرزابیگی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کاهش شاخص زایمان به شیوه سزارین در رفسنجان به دلیل برگزاری کلاسهای آمادگی برای مادران باردار، برگزاری جشنواره زایمان طبیعی، برگزاری کارگاههای مهارت آموزی زایمان طبیعی ویژه ماماها اتفاق افتاده است.
وی تصریح کرد: یکهزار و 909 نوزاد در سه ماهه نخست امسال در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع)، مرکز آموزشی درمانی نیک نفس و مرکز درمانی ولیعصر (عج) رفسنجان متولد شده اند که از این تعداد 954 زایمان به روش طبیعی و 955 زایمان به روش سزارین انجام شده است.
میرزابیگی با بیان اینکه فرهنگ‌ سازی ترویج زایمان طبیعی ضروری است خاطرنشان کرد: فعالیت‌ های زیادی در راستای اهداف طرح تحول نظام سلامت به منظور فرهنگ‌ سازی ترویج زایمان طبیعی در شهرستان رفسنجان انجام شده و زایمان طبیعی مناسب‌ ترین و بهترین روش زایمان است.
وی گفت: سال گذشته در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع)، نیک نفس و ولیعصر رفسنجان هفت هزار و 312 زایمان انجام شده که از این تعداد سه هزار و 880 نوزاد به روش سزارین و سه هزار و 432 نوزاد هم به صورت طبیعی، چشم به جهان گشودند.
وی خاطرنشان کرد: واحد مامایی معاونت درمان درصدد است، چهاردهمین جشنواره ترویج زایمان طبیعی را در سه ماهه دوم امسال در رفسنجان برگزار کند.
رفسنجان با جمعیتی بالغ بر 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.